Када со обљутави-како се разводнило исповедништво архиепископа Лонгина

Не тако давно, вест која је са једне стране примљена са неверицом а са друге стране сматрана преко потребном  инекцијом како   би борба против екуменизма добила на снази била је та да  је епископ Украјинске православне цркве (Московског патријархата) Лонгин (световно име Михаил Васиљевић Жар), стао у одбрану Светих канона и догми Цркве, осудио јерес екуменизма, осудио тзв. „Хаванску декларацију“ и престао да помиње патријарха Кирила називајући га јеретиком и позвао га на покајање.

Након објављивања ове своје одлуке, оглашавао се врло често упућујући отворена писма архијеријима Помесних Православних Цркава, христољубивом народу користећи прилику да при сваком обраћању позове браћу и сестре, као и све православне хришћане да не треба људима да остану верни, него Господу Исусу Христу и истини наше Православне Цркве!

Упоредо са владиком Лонгином у истом  духу, непосредно пред тзв. Свеправославни сабор (лажисабор на Криту) а истим интензитетом и након њега,  оглашавала  и група ревнитеља са Свете Горе ( јеросхимонах Рафаил (Берестов) јеросхимонах Јулијан (Лазар), старац Гаврило Карејски (ученик св. Пајсија Светогорца) и група монаха окупљена око њих, од којих је свакако нашој јавности најпознатији отац Сава Лавриот).

 

Отворено подржавајући владику Лонгина, светогорски оци су његову одлуку да након престанка помињања патријарха наставља да помиње надлежног митрополита  оправдавали речима да је и без обзира на то владика банченски исповедник, и како је борба тек на самом зачетку, треба имати и одређену тактику и не треба пренагљивати при доношењу закључака.

Примера ради, у скиту  Радени (Румунија), 19.јануара 2017. године, одржан је Антиекуменистички сабор православних свештеника, монаха, монахиња и мирјана који су прекинули заједништво са јерархијом потписника јеретичких документа на Криту. Самом скупу отворену подршку пружио је и сам владика Лонгин, отвореним писмом јерархији Румунске Православне Цркве да престане са прогоном монаха и свештеника који су се применом 15. Правила Двократног сабора оградили од јеретика.

На питања окупљеног народа одговарао је светогорски  отац Сава (Лавриот), члан герондије светог манастира Велика Лавра, који је уз старце Рафаила Берестова, Јулијана Лазара и Гаврила Карејског, потписник Отворених писама која су са Свете Горе упућена Константинопољском патријарху, Светом Киноту Свете Горе, епископу Лонгину и другима, а која су имала велики одјек међу православнима широм Васељене.

Једно од њих гласило је: Желим ово да Вас питам … Преосвећени Јоаким, говорећи о епископу Лонгину (Жару), изнео је нешто што сматра аргументом да владика Лонгин није истински борац за православље. Наиме, наводи да владика Лонгин не помиње патријарха Кирила, али заузврат помиње митрополита Онуфрија, који помиње патријарха Кирила. Ако можете да објасните… јер по томе изгледа да се нико истински не бори против јереси, јер сама та ствар око непомиња је као нека врста мреже, када се директно или индиректно помињу или непомињу епископи. У одбрану епископа банченског, отац Сава је одговорио: „Владика Лонгин помиње митрополита Онуфрија зато што сматра да је исправан, да води борбу за одбрану вере. Дакле из ове перспективе владика Логин га помиње, али ако у једном тренутку дође до тога да поменути митрополит одступи од борбе за веру, почне да делује неправославно, владика Лонгин га неће помињати.“

Даље, православно свештенство уједињено у противљењу одлукама назовисвеправославног сабора одржаног у јуну прошле године на острву Криту планира да одржи Свеправославни Сабор у Банченском манастиру у Украјини у јуну и јулу са намером да анатемише екуменизам и оне који га подржавају, пренео је украјински сајт Религија.

Након  најаве Сабора  у Банченију, владика Лонгин се све ређе оглашавао а онда свештеник  Димитрије Ненароков излази у јавност са следећим обавештењем: „Трећег маја 2017. у 18:30 Епископ Лонгин (Жар), звао ме је телефоном да би се опростио од мене и наше заједнице, јер је отрован и чека смрт. Отрован је живом и арсеном, заједно са четири сабрата, од којих су двојица већ умрла.“

Дакле, маја месеца 2017. године покушано је убиство владике Лонгина….

Шта се догодило само три месеца касније, и одговор на питање где је владика Лонгин, зашто га нема „у првим редовима“ уз светогорске оце, у наставку преносимо  тумачење румунског сајта ortodoxos.ro:

-17. августа 2017. године, поводом обележавања трогодишњег  јубилеја од  устоличења Његовог Блаженства Митрополита кијевског и све Украјине Онуфрија, епископ банченски Лонгин  Жар унапређен је у чин архиепископа од истог митрополита Онуфрија који је само недељу дана касније у цркви Свете Софије (на дан прославе 25 година независности Украјине) у Кијеву присуствовао  екуменској „молитви за Украјину“. Према информацијама  rian.com.ua и patriarchia.ru, догађају који се организује од 2005. године и на којем је, у почетку, Московска Патријаршија одбила да учествује.  Осим митрополита кијевског Онуфрија  (Березовског),  у молитви су учествовали   и архиепископ  Украјинске гркокатоличке цркве, председник Баптистичке уније Украјине, епископ Украјинске епархије Јерменске Апостолске Цркве, муфтија -Духовни вођа украјинских муслимана,  главни рабин  Кијева и Украјине, као и високи државни званичници.

 

Молитва за Украјину, 24. 08.2017. године, Кијев

Након овог догађаја, сада архиепископ  Лонгин није уопште протестовао. Добио је „помазање“ из руке јеретика и заћутао.  Није дао никакво објашњење, апсолутно ништа.

Јануар 2018. године- Закључак  синаксиса румунских свештеника који су се оградили од јереси екуменизма, одржаног у граду Роману, којем је присуствао отац Сава Лавриот донео је закључак :

Учесници синаксиса износе заједнички закључак  да нема потребе  да бране  или оптужују епископе јер   15. Правило Двократног сабора Фотија Великог само по себи, јасно указује  ко су јеретици,  а они се свакако сами по  речима и на делима показују.

Притом није именован ниједан епископ.

2018.01.25-sinaxa_roman

Синаксис у румунском граду Роману, 25.01. 2018.године

 

Фебруар 2018. године – Епископ Лонгин почиње отворени напад на своје доскорашње саборце, окупљене на Синаксису у Роману, називајући их масонима и неправославним,  сматрајући да  финансирани од стране милионера са Крита, воде до раскола у Цркви.

Недуго затим, сајт prieteniisfantuluiefrem.ro објавио  одговор на оптужбе владике Лонгина, у виду Отвореног писма оца Саве Лавриота архиепископу Лонгину и христоименом народу:

„Нажалост, архиепископ Лонгин нас је оптужио да смо масони, да смо одбацили Христа и православље , да проповедамо јереси и да смо ми ђавољи људи!

Архиепископ Лонгин руга се  православним хришћанима и Самом Христу!

Рећи ћемо истину, ма колико то грубо некоме звучало. Доказаћемо да архиепископ Лонгин служи екуменистима и да је издајник православља.

  1. Архиепископ Лонгин банченски лаже и исмева људе претварајући се да је православан, тобоже се бори против екуменизма , али помиње патријарха Кирила , саслужујући митрополиту Онуфријукоји помиње патријарха Кирила, и за то време и даље упорно тврди да је до прекида помињања дошло.
  2. Архиепископ Лонгин никада није престао да помиње патријарха Кирила јавно нити у писаној форми, са врло једноставним разлогом – прекид помињања никада се није ни догодио.
  3. Архиепископ Лонгин никада није прогоњен због своје вере, његово исповедање вере је само на речима, јер је својим делима он и даље , дакле непрекидно, у заједници са јеретиком Кирилом
  4. И како је кажњен архиепископ Лонгин за исповедање вере, тако што га је  патријарх Кирил је наградио га чином архиепископа.  Дотле, нас назива масонима, захваљујући чијим деловањем смо прогнани из манастира и немамо место за живот.
  5. Чијим је новцем архиепископ Лонгин изградио палате у којима живи? Ко су његови спонзори ?
  6. Недавно, када се одржао Синод Руске патријаршије, зашто архиепископ Лонгхин није анатемисао разбојнички сабор на Криту и патријарха Кирила као јеретика, а подсећам , да га наводно не помиње јер је јеретик. То је школа КГБ-а!
  7. Светогорски оци спремни су да опросте архиепископу Лонгину , и да га охрабре да се покаје, да затражи опрост за оно што је рекао о мени и браћи, да се извини верницима којима манипулише дуги низ година, и да јавно, попут нас, због чега нас и прогањају , каже да је патријарх Кирил антихристов, јеретик и да није у општењу са њим.
  8. Тек онда ћемо ми, светогорски оци , прихватити архиепископа Лонгина као православног. До тада га сматрамо јеретиком, јер је у заједници са јеретицима и износи клевете.
  9. Ми оци са Свете Горе , и лично ја , отац Сава Лавриот,позивамо архиепископа Лонгина на јавно сучељавање, како би људи схватили ко се говори истину а ко се служи неистинама. Да ли ће прихватити да разговара пред хришћанима?
  10. Нисмо спремни чинити уступке када је наша вера у питању, а лажне епископе не признајемо и не прихватамо.
  11. Ми ћемо се борити против екуменизма, као и против свих оних који се боре против православља.

 

Са поштовањем, истином и љубављу у Христу, отац Сава-Лавриот

 

Иако закључак усвојен на  синаксису у Роману не именује ниједног епископа,  да ли се епископ Лонгин осетио на неки начин прозваним, те  „уплашен за своју капу“  почиње жесток напад на учеснике синаксиса, називајући их масонима и неправославнима без икаквог доказа за своје тврдње.  Да ли су то одлике понашања једног православног архијереја и доказ смирења?

Нема објашњења за унапређење  у чин архиепископа, од стране митрополита  Онуфрија који  се само недељу дана након унапређења владике Лонгина молио са јеретицима. Да ли је ово понашање неког ко се сматра исповедником’? Да ли је то доказ светости?

Начин на који се обраћа владика  Лонгин  је врло сличан ономе какав се може чути на секташким проповедима , са једном разликом, а то је да владика често помиње Пресвету Богородицу. Иначе, сузе, крупне речи, уметнички утисак…. Да ли је ово понашање праведника? Наликује ли то Светим Оцима?

Истина, архиепископ Лонгин  јесте  много пута говорио против  екуменистичког и јеретичког сабора на Криту. Но, његове речи нису биле пропраћене делима. Прецизније, није ни  прекинуо помињање јеретика. Доликује ли то неком од православних? Да ли су Свети Оци тако говорили или поступали?

Данас свако ко се усуди да се успротиви јеретицима, односно применом 15. правила Двократног сабора се непомињањем огради од њих, бива прогоњен. Да ли због тзв. исповедништава владика Лонгин бива прогоњен ? Напротив, узнапредовао је и сада када је архиепископ због  критика које му нису пријатне, својe неистомишљенике назива масонима и неправославнима.

До пре годину дана, раме уз раме са светогорским оцима, таквим именима називао је све оне који су организовали и учествовали на Критском сабору, и који газе Православље.

Сме ли, по рангу и части први међу епископима одређене области, дозволити себи да само  зарад удобности „нове столице“ неаргументовано напада своје доскорашње саборце?

Извор: prieteniisfantuluiefrem.ro, ortodoxos.ro

Advertisements
Овај унос је објављен под Uncategorized. Забележите сталну везу.

Једно реаговање на Када со обљутави-како се разводнило исповедништво архиепископа Лонгина

  1. Миле каже:

    Брука и срамота, екуменисти немају образ него ђон!

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s