И све у свему… одложите крст на сто, скините мантију

РЕПРЕСИЈА У РПЦ  У ПУНОМ ЗАМАХУ

Пред нама је један од многих примера несебичног исповедништва: свештеник Олег Боровиков, понизни пастир Јужног Сахалина и Курилске eпархије РПЦ МП- Христов добри војник, спреман да се  бори за истину, за спас душа свог стада. Дуго се припремао на овај корак: молитвом и постом ојачао је своју душу да би онда апеловао на стадо да следе његов пример.

profimedia-0270047762 patr_1000x0

Ми смо свесни живота мученика и исповедника вере Христове – њихов живот је у темељу наше цркве. По узору на њих и ми се трудимо да живимо и духовно узрастамо, јер доћи ће дан када ћемо бити позвани да посведочимо да ли су нам подвизи били по узору на њих, онакви за које је Господ обећао венце првих хришћанских мученика.

Дан након што је објавио видео са својим излагањем, на састанку Епархијског савета отворено је исповедио своју веру. Свестан да ће овај иступ довести његову егзистенцију у питање, као и да може бити угрожен и његов живот, не плашећи се ни часа због оног што га после свега чека, храбро се обратио овим речима:

Ђаво има три пипка: За сиромашне комунизам, за верујуће екуменизам и за богате масонерију.
Старац Пајсије Светогорац

Владико! Оци! Дођоше апокалиптична времена за православље!
Прихватали ви то или не, али догађаји од фебруара ове године јасно на то указују. Архијерејски сабор Руске православне цркве, одржан 2-3. фебруар 2016.године у Москви, једногласно је прихватио документ „Односи Православне Цркве с осталим хришћанским светом“. Овај документ је потпуно прожет духом екуменистичке јереси. Скоро свака ставка овог документа садржи очигледно или прикривено признање страшне јереси – екуменизма.
Назив документа подразумева постојање „хришћанског света“ изван Цркве. Христос је подељен?  Никејско-цариградски символ вере је сажетак суштине хришћанске вере који је донет на Првом Никејском сабору 325, а допуњен на Цариградском сабору 381 и каже: „Верујем … у једну Свету саборну и апостолску цркву“. Једна је Црква Христова! Једина Црква је Православна црква! Толико.
Изван Цркве нема хришћана и не може их бити! На то указују сви Свети Оци првог миленијума. И сам Свети Игњатије Брјанчанинов каже: „Ко жели да се придружи Цркви Христовој  може то урадити само кроз Свету Тајну Покајања“. Нема другог начина да постане хришћанин, једноставно нема!

Анализа са теолошке тачке гледишта сваке тачке овог накарадног, јеретичког документа је ван оквира мог данашњег излагања. Све релевантне информације врло лако се могу наћи свуда.

Следеће: Сусрет у Хавани, 12. фебруара ове године, је чисто отпадништво! По први пут у историји Руске православне цркве патријарх Кирил и јеретик, језуита, Франциско масон, који себе назива папом, састали су се да потпишу неформални савез између Православне цркве и Римокатоличке лажне цркве. Без икаквог претеривања, овај чин патријарха представља духовну издају руског православља. Случајности не постоје, тако да и чињеница да Хаванска декларација има 30 тачака је све, само не случајност. Аналогија са 30 сребрњака Јудиних је голим оком видљива.
Укратко, у блиској будућности, може доћи до „евхаристијске заједнице“ са католицима, протестантима, па чак и са представницима других вероисповести. Тако да ће бити реализована сама идеја о „јединственој вери“, што Антихрист само и чека. „Свака жеља да се унесе измена у правила и учење Свете Цркве јесте јерес… хула на Духа Светога која се неће опростити за века. По том путу иду архијереји руске земље и духовство (свештенство, монаштво), и гнев Божији ће их поразити…”, речи су преподобног Серафима Саровског, које се сада обистињују.

Владико! Оци!

Руководећи се 15. правилом Светог Константинопољског (двократног прводругог) Сабора скрећем вам пажњу да ја – свештеник Олег Боровиков – ограђујући се од јереси екуменизма и Латина – престајем јавно да помињем име патријарха Кирила и обраћам се управитељу и Јужно-Сахалинске  и Курилске епархије архиепископу Тихону (Доровском) да по узору на епископа Лонгина (Жара),  јавно разјасни своју позицију у односу на горе споменуту јерес.
Неспремност или игнорисање мог захтева да се огласи по основу јеретичког деловања патријарха Кирила, сматраћу прећутним одобравањем његовог деловања и применићу оно што сматрам исправним, поштујући горе наведено правило.

Подигнимо глас у одбрани чистоте Цркве Господа нашег! Амин.

У наставку,  преписка свештеника Олега Борикова и о. Дмитрија Ненарокова (види овде) – са више детаља о сусрету овог Исповедника вере Христове са неистомишљеницима.

Писмо свештеника Олега Борикова оцу Дмитрију Ненаракову:

Оче, хвала вам за молитвеној подршци! Нисам могао то сам да урадим. У многоме, снагу ми је дао Ваш пример служења Господу. Хвала, брате! Дубок наклон Олги Николајевној (Олга Николајевна Четверикова, руска хришћанска геополитичарка, види овде ). Када је мој брат (такође свештеник) Георгије  слушао једно од њених предавања, рекао је следеће: „Треба да се чува, њен живот је у опасности“. Нека нам је Господ свима на помоћи. Молите се и даље за мене недостојног!

Сада ћу описати како се све догодило:
Владика је певао „Царе Небесни“. Тада је архијереј све присутне подсетио на прописе. Добио сам реч, уз опаску  да се обратим у што краћој форми, не дуже од 20 минута.
По природи нисам добар говорник, најблаже речено. У почетку сам тихо говорио, некако затегнуто, недостајале су ми праве речи, али захваљујући Господу и Вашим молитвама, мој говор је добио на снази, првобитна нелагодност је нестала и наоружан аргументима и чињеницама, одбранио сам свој став, и излагао пола сата. Слава Богу!
Уследили су  покушаји доказивања да нисам у праву. Расправа је трајала скоро читав сат.
Онда је архијереј, у присуству свих рекао: „Оче Олег, одричете ли се својих речи?“

Да будем искрен, речи „одричете ли се“ угризле су ме за срце и звучало су ми као: „Одричете ли  се Христа?“ Ја сам рекао да не, и да би требало да будемо више послушни Богу него ли људима. Не! Он је рекао, „Понови то!“ Рекао сам: „Не!“

И све у свему… одложите крст на сто, скините мантију.

 

Одговор свештеника Дмитрија

Оче! Заиста су се испуниле речи Господа: „А кад вас поведу да вас предају, не брините се унапред шта ћете говорити, нити се припремајте, него што вам се даде у онај час оно говорите; јер нећете ви говорити него Дух Свети.“ (Мк 13,11.).
Овде је – деловање Светога Духа, овде је,  слава Господу. Не могу а да се не сетим смелог говора Светог Петра пред Синедрионом, неуког и простог. А видећи смелост Петрову и Јованову, и знајући да су људи неуки и прости, дивљаху се, а препознаше их и да су били с Исусом. (Дела апостолска 4, 13)

Чини ми се да је ово свети дан у исповедању Вере и треба и други да га славе, јер је дело ангела – дан када си положио велики испит пред Господом, и када си са Њим у најближем заједништву. Стао си у одбрану Господа. Архангел Михаило те је привео к себи у војску Верних.
Ако се слажете објавићу информације о вашем храбром чину јер је ово најбољи пример исповедника Божје Истине, непромењивости светог поверења у Господа.

Нека све кукавице постану лавови, и сви ми на небеској њиви који смо лењи, да поново прионемо за духовни раоник.

Свесни смо да ћете бити у немилости неистомишљеника, али само да знате да вам стиже подршка одасвуда. Јављају се људи,  пишу и питају како могу да помогну.

Неизмерно сам поносан на наше пријатељство. Запамти: увек сам са тобом! Нека те укрепе Господ и Пресвета Богородица!
Христос је међу нама!

…Папистичко-протестантски екуменизам са својом псевдоцрквом и својим псевдохришћанством нема излаза из својих смрти и мука без свесрдног покајања пред Богочовеком Господом Христом и Његовом Православном Црквом. …Без покајања и ступања у Истиниту Цркву Христову неприродно је и бесмислено говорити о неком уједињењу „цркава“, о дијалогу љубави и уједињења…
(Православна  Црква и Екуменизам, Ава Јустин)

 

Припремила екипа Фб странице «Православље живот вечни»

Извор:3rm.info

Advertisements
Овај унос је објављен под Руска Црква, Црква и јерес екуменизма. Забележите сталну везу.

32 реаговања на И све у свему… одложите крст на сто, скините мантију

  1. Vukman Cejovic каже:

    Kako ce ovo nas kamiondzija („otac“ Mikic) da prokomentarise?

    Bice opet „sinovi i kceri svetog pravoslavlja, dosla su poslednja vremena i treba da cvrsto da stojimo u istini, pa onda trt-mrt-mrt-trt, trt-trt-mrt, aliluja, mrt-trt.“

    Susret Jevrejina Gundajeva mutavog sa masonom Franjom je namjerno napravljen, da vide kakva ce biti reakcija u moskovskoj parasinagogi.
    Tu vidimo samo par primjera ljudi koji nisu u Crkvi (moskovska parasinagoga nije Crkva), ali kojima savjest nije sprzena. Vidimo par primjera onih koje Bog moze privesti Crkvi i koji, ako Bog da, ce prici nama zilotima u skorije vrijeme.
    Bice tuzno, ako oni ne pridju istinskom pravoslavlju i pocnu sebe da smatraju Crkvom.
    Dakle, najvece sekta u Rusiji, nema vise od petorice onih kojima savjest nije sprzena i oni ce biti po kratkom postupku odstranjeni.
    Kada se desi bal vjestica na Krimu, javice se mozda jos jedno deset do dvadeset onih koji nisu u Crkvi, ali im savjest nije sprzena, pa ce i oni biti skinuti sa platnog spiska tabako patrijaha Kirila i novac od sverca cigareta i alkohola im vise nece stizati na svestenicki konto.
    Po svemu sudeci judejci ce se pobrinuti da oni koji se odvoje ne pristupe istinskom pravoslavlju, nego ce ostati sami, bez blagodati, kao i prije sto su bili i bice „izio vuk magarca“.

    Ali, mozda se Bog smiluije na ove koji se trude i mozda ce ih privesti jednoj svetoj, sabornoj i apostolskoj Crkvi, koja je jedino ona Crkva koja nije u opstenju sa jereticima, niti sa onima koji sa jereticima imaju zajednicu.

    • Ненад каже:

      Брате Вукмане, па овај Гундајев је љубио папи руку и кад био митрополит. А шта и очекивати од ученика Никодима Ротова ? Ништа сем љубљења папиних скута. Откад се говори да је РПЦ МП у јереси екуменизма и серијанства или сергијанизма, како год. Алексеј 2. је такође служио „литургију“ у катедрали у Паризу. На жалост, и у Русији и у Србији, верујем, многи свештеници и монаси би напустили официјално православље ( хипи православље) али онда губе све привилегије. Као на пример, здравствено осигурање. Иначе, оно њихово „ко си ти да учиш свештенике, монахе и владике теологији“, толико је излизано да ми се повраћа од тога. А о “ није наше да судимо“ и “ не суди да ти не би било суђено“ да не говорим. Чини ми се, можда и грешим, да се у Русији спрема исти што и у Србији. А то је, владика Артемије и његов слуђујући и збуњујући “ средњи пут“ .

  2. Vukman Cejovic каже:

    Eno, ima onaj Diomid, kojega su rasinili cim su se ujedinili sa jevrejskim krilom zagranicne crkve. On jadnikm leluja po Rusiji i ne prikljucuje se ni jednom pravoslavnom episkopu.
    Moze biti da ce i neki drugi krenuti Diomidovim putem lelujanja i horoepiskopstva.
    Pazi sad kad mi „katakombnici“ skinu ovaj tekst.

  3. Ђорђе каже:

    „Свака жеља да се унесе измена у правила и учење Свете Цркве јесте јерес…хула на Духа Светога која се неће опростити за века. По том путу иду архијереји руске земље и духовство (свештенство, монаштво), и гнев Божији ће их поразити…”, речи су преподобног Серафима Саровског, које се сада обистињују.

    Ове речи се сада не обистињују…Ове речи се одавно обистинише!Није безбожна МП од јуче у апостасији,него скоро пуних 90 година…Док је Руска Црква у катакомбама.

    Што се тиче истинског православља,боље је да видите шта ће ваши архијереји да раде у односу на Матејевски синод.Слушах скоро оца Серафима(који је скоро прогнан са Каруље) где прича о начину на који је Флоринцима хиротонисан епископ.Знаш и сам одлично да не постоји сто истина,него једна једина.А Хризостом Флорински се и сам колебао око вероисповедања и управо захваљујући томе је стање у ИП у Грчкој такво какво је…Тако да мани се ти епископа Артемија.Мало погледај у своје двориште и размисли да ли си уопште у Цркви.

    • православље каже:

      Сад ће још испасти да је владика Артемије у бољем положају од старокалендараца, а то што је Руска Загранична Црква помагала старокалендарцима и била са њима у општењу нема везе? Због чега владика Артемије признаје новокалендарце за исправне, који су у општењу са Вартоломејем, а не старокалендарце и одакле толика мржња према њима? И због чега се уопште игнорише Руска Загранична Црква која је 1983. анатемисала екуменизам и сергијанизам? Код владике Артемија нигде ни речи нећеш чути ни прочитати о томе, али зато врло добро знају да кажу да су старокалендарци у прелести, да су секта, да су – пази ово!!!: као политичке партије. Исто такво мишљење имају и екуменисти, никакве разлика нема.
      Разлог је, изгледа, тај што је Руска Загранична Црква подржавала старокалендарце, управо те за које ти тврдиш да нису у Цркви.
      И због чега владика Артемије тражи од оних који су били са старокалендарцима у општењу покајање, а од новокалендараца не тражи покајање?

      Пошто владика Артемије није у општењу ни са једном помесном званичном црквом, а није ни са старокалендарцима, да ли је можда само ОН Црква? Шта би он урадио да је СПЦ увела папски календар? Да ли би га прихватио? Да ли би био доследан и следио предање или би поступио као новокалендарци које сматра да су Црква а старокалендарци нису? Одакле толика мржња и презир према њима, то ме интересује?

      Ево линк па види шта јм. Серафим Роуз из Руске Заграничне Цркве каже, па сами просудите ко је у прелести. Слично ћеш наћи и у књизи Света Ревност код Арх. Аверкија

      ЦАРСКИ ПУТ:
      http://predanje-ms.blogspot.ca/2011/07/blog-post_28.html

      • Ђорђе каже:

        Ако си прочитао све што сам написао од речи до речи,знаш шта хоћу да кажем.Само што изврћеш чињенице.Не могу и Матејевци и Флоринци бити у праву…Јер Истина је само једна.

        РПЗЦ је,хтели то да признате или не,направила огромну грешку што је имала молитвено општење и са једнима и са другима и што је уопште Флоринце признала за Цркву,поред канонских,матејевских епископа у Грчкој.

        А шта се Матеју може замерити по питању вероисповедања?Једном речју,ништа!
        Замера му се само једнолична хиротонија.И тога се држите,народски речено „ко пијан плота“.

        Тог истог „плота“ се држе екуменисти кад је у питању хиротонија хорепископа од стране владике Артемија.

        Анатема РПЗЦ је апсолутно валидна и ту нема расправе.Иако многи ту анатему хоће да сведу на то „да је она важила само за РПЗЦ“…Радује ме што се клирици одвајају од РПЦ МП,али исти ти који се одвајају морају да схвате да РПЦ МП никада ниеј била Црква Христова.

        Што се тиче питања која постављаш,има ту много тога за разматрање.А данас се многи позивају на РПЗЦ…И сами имају врло сумњиво пријемство и хиротоније(ко је у Агатангеловом синоду помогао да се хиротонишу епископи,него Кипријанов синод…).Ни о РИПЦ нисам чуо баш много похвалних ствари.Зато није ни чудо што је ипак боље сваком православном хришћанину да се држи подаље од њих.

        Што се тиче старокалендарца у Грчкој и мене уопштено занима,одакле толика мржња и презир према њима?Ако се зна да је и Свети ава Јустин Ћелијски хвалио све оне који се одвојише од новокалендараца,1927. године!?!

        И због чега владика Артемије тражи од оних који су били са старокалендарцима у општењу покајање, а од новокалендараца не тражи покајање?Ово је исто једно занимљиво питање….

        А што се тиче прихватања новог календара,мислим да то не би урадио.А што се тиче исповедања „да су новокалендарци црква“,зар то није исповедао Хризостом Флорински?!?Зар због тог исповедања и исповеда о „потенцијалном расколништву“ није и сам отпао од Цркве Христове?!?

        Зато и написах да гледате мало у сопствено двориште.Ал очигледно се мора цртати.

  4. православље каже:

    Не, ја не кажем да су сви сто посто безгрешни, него ме интересује одакле толика мржња према старокалендарцима. То ме највише интересује, као и због чега траже покајање од старокалендараца. Ако су имали који погрешан потез, сигурно је да нису у јереси.
    Осим тога стара Руска Загранична Црква није направила никакву грешку по питању старокалендараца. То ти је исто као кад би рекао да су Свети Оци били у заблуди што су се држали Светог Предања, а сви знамо да је Цркву било могуће очувати држећи се Светог Предања.
    За садашњу РЗЦ исто не кажем да нису имали погрешних потеза, али и они се држе Истине. За РИПЦ, код њих није добро, имају доста проблема и шта ће с њима бити, не знам, Господ зна.
    Дакле ја не тврдим да су једни добри, а други лоши, него ме интересује одакле мржња и овакви ставови према старокалендарцима, поготово што знамо да новокалендарци предњаче у екуменизму, а о МП да и не причамо, а за њима каскају наши екуменисти.
    Моје лично мишљење је да би сви епископи који су против екуменизма требали да сазову један сабор, да се реши више већ једном то, ја нећу с тобом, ти нећеш са мном, због овог или оног, а у суштини у питању су личне размирице и гордост..

  5. prolaznik каже:

    Nije vezano direktno za temu,ali me interesuje,da li neko ima vise saznanja,informacija,dokumenata o arhiep.Dimitriju Rosteru koji je bio prvojerarh OCA(Americka pravoslavna crkva),koja je cini mi se i novokalendarska,koji se upokojio 2011,i cije su mosti nedavno pronadjene potpuno ocuvane.Verujem da su mnogi videli te fotografije na Internetu…mislim da je sahranjen u Dalasu ili Denveru.Da li neko ima neki komentar,koji bi nam bio od koristi,jer ono sto je objavljeno na Internetu je bilo jako oskudno,samo par fotografija

    • православље каже:

      Истински Православне Цркве неће признати за светитеља никога ко је био у општењу са екуменистима, а ОЦА јесте екуменистичка. Ако неко није био у Истини, нетрулежно тело није доказ светости. Признају светитеље старе Руске Заграничне Цркве, светитеље Руске Катакомбне Цркве, из СПЦ признају отприлике до Св. Николаја и Св. Јустина Ћелијског, ту су и мученици из другог светског рата јер су они дефинитивно били у Истини, то ти је у ГОХ-Калиник. Патријарха Павла неће признати, а вероватно ће прихватити ако се пројаве мошти о. Стефана Каруљског јер је он био у Руској Заграничној Цркви. Не признају Софронија, Пајсија и Порфирија, као ни остале новокалендарце и никога из МП јер су сви комплетно свесно у јереси екуменизма.
      У суштини они се не обазиру на нетрулежна тела екумениста, јер екуменизам је јерес.

    • православље каже:

      Ако знаш енглески овде можеш прочитати који су критеријуми да би некога канонизовали као светитеља

      http://www.hotca.org/orthodoxy/lives-of-saints/452-the-criteria-for-sainthood-according-to-orthodox-tradition

      • православље каже:

        Ево један део, баш о моштима

        Another criterion of Sainthood is incorrupt relics, which are fragrant and miraculous. Although such relics point towards Sainthood, they are not necessary a criterion for Sainthood. In some cases the liturgical practice proved that it can be a result of excommunication or cursedness, or disregard of the Holy Canons. A typical example is the so–called Third Synod of Moscow in 1666, in which involved five bishops of the Patriarchate of Constantinople, Patriarch Paisios of Alexandria, Patriarch Makarios of Antioch and hierarchy from the Church of Jerusalem, Georgia and Serbia also took part in addition to the Russian hierarchs. This Synod decided:

        „Let no one dare henceforth to honor and revere the bodies of the dead which even in these times are found whole and incorrupt as being holy, without a credible witness and Synodical Approval; for many bodies are found whole and un-decayed, not because of holiness, but because they were under the ban and curse of a bishop or priest when they died, or because they transgressed and despised the divine and sacred cannons, they are found whole and un-decayed.“ (Delekane, Patriarchal Documents, Vol. 3 Constantinople, 1905, pp. 136-137)

    • Ненад каже:

      Археолози су хиљаду пута наилазили на очувана тела и римокатолика, хиндуиста, будиста….. Није то никакво мерило. Средином 1999. године су у Перуу пронашли невероватно очувано тело девојчице Инка. Чак су јој и унутрашњи органи невероватно очувани.

  6. Ненад каже:

    „А шта се Матеју може замерити по питању вероисповедања?Једном речју,ништа!
    Замера му се само једнолична хиротонија.И тога се држите,народски речено „ко пијан плота“.“
    Брате, па зар је то „само“ једнолична хиротонија? Па шта ћеш више? Једнолична хиротонија је неканонска. Лепо пише да епископа хиротонишу два или три епископа најмање. Е сад, можеш ти рећи да нигде није каноном забрањена једнолична хиротонија али ако тако гледамо, онда и 50 или 100 свештеника могу да хиротинишу епископа јер нигде у канонима не пишта да је то забрањено.Не видим шта је спорно у исповедању вере Хризостома флоринског ? Осим ако се не мисли на ону тезу да су новокалндарци потенцијално у расколу водећи се чињеницом да нису саборски осуђени. 1950. се Хризостом флорински покајао и одрекао таквог учења. Шта је спорно у обнављању јерархије ГОХ од стране РПЗЦ ( исправком хиротоније) 1969. године ? Хризостом флорински се упокојио 1955. и до 1960. ГОХ није има епископа тако да једини наследник Хризостома флоринског је Матеј брестенски јер га је Хризостом хиростонисао.

    • православље каже:

      Замисли ти само у коме је положају био тај народ који није хтео да прими нови папски календар. Замисли само ту чињеницу да је наша српска црква подржала новокалендарце, а старокалендарце није иако је нови календар анатемисан. Где је ту логика? И да већа трагедија буде, они и даље подржавају, па и сам владика Артемије, новокалендарце, чији су епископи огрезли у екуменизам и још дрвље и камење по старокалендарцима. С обзиром да јеретик губи благодат, јеретик нема ни апостолско прејемство, а старокалендаци га сигурно имају и то преко Руске Заграничне Цркве, према томе нека се добро замисле кад кажу да старокалендарци нису у Цркви и нека се замисле да ли су екуменисти новокалендарци у Цркви. И још траже покајање од старокалендараца и оних који су са њима у општењу.
      Није ли довољно што екуменисти праве смутње, него треба и ови који се одвајају да праве још веће смутње и да изврћу чињенице и истину?
      Нон стоп се објављују некаква писма неких појединаца који су наводно против екуменизма, али који и даље помињу надлежног архијереја (екуменисту) јер тобоже неће да напусте Цркву? Коју? Кад је то било у историји да неки од Светих Отаца пише против јереси, а од јеретика се не одваја него и даље општи са њим? Кад је то било, нека ми наведу један пример. А, сви наводе како су баш они као Свети Марко Исповедник и Свети Марко Ефески. Драги моји, ниједан од ових Светих Отаца са јеретицима није имао општење.

    • православље каже:

      Дозвољено је причешће верника ЕРП у егзилу у СПЦ.

    • Ђорђе каже:

      Кад помињеш „покајање“ Хризостома Флоринског,треба знати да ван Цркве није могуће истинско покајање!

      Тако да ако је отапао од Цркве Христове,требао је да јој се присаједини и да се ту и покаје…А Црква Христова у Грчкој је управо Матејевски синод.

      Зар му епископ Матеј није слао посланице,желећи да се тај раскол превазиђе и позивао га да се покаје због јереси о „потенцијалном расколу“ новокалендараца?!

      Тако да једноличну хиротонију није извршио због своје самовоље,него из хришћанске дужности да своју паству не остави без епископа…Тако да као што рекох раније и још једном понављам,за разлику од Хризостома Флоринског,Матеју апсолутно ништа не можете да замерите што се тиче исповедања вере.

      Такође,зар Хризостом Флорински није као један епископ,чија је хришћанска дужност,да не остави своју паству без епископа одбио да хиротонише новог епископа?!

      Зар нисте упознати са тим како је касније хиротонисан Флорински епископ…Неки чак помињу да је за ту хиротонију плаћено…А касније су епископи који су у њој учествовали и негирали да је хиротонија извршена!Тако да,шта рећи…

      • православље каже:

        У праву си, немаш шта да кажеш. Ваш „синод“ ионако не признаје ни матејевце, ни флоринце, ни румунске старокалендарце, ни бугарске старокалендарце, ни руску заграничну цркву…можда ни катакомбну, али признаје новокалендарце и јеретике екуменисте од којих су се многи школовали баш у Ватикану јер они су по вашем „синоду“ у Цркви и свете тајне су им валидне те се можете причешћивати где хоћете, а једино смо ми ван Цркве. Зашто сте се одвајали, нисте ли по тој логици у расколу?

  7. Vukman Cejovic каже:

    „Mi ne negiramo Blagodat u SPC, ali smo se odvojili od njih zbog jeresi“.
    Dakle u jeresi ima Blagodati i svete tajne koje vrse jeretici su Blagodatne.
    Ovo je neka nova nauka.
    Naume, ti si malo munjen covjece.

  8. Vukman Cejovic каже:

    Da brate, klasican primjer jeresi kiprijanizma, koja nazalost nije saborski osudjena od GOH-a.
    Sa kiprijanizmom se moze priznati blagodat i svetskoj crkvi sa antihristom na celu.
    Sve mi se cini da ce uz ovaj sabor vjestica na Kritu, Jevreji usavrsiti i ovu jeres kiprijanizma, tako da ce kroz tu jeres u isti jaram staviti i clanove svetske crkve i one koji ce se toboze protiv nje buniti.

    • Ненад каже:

      Није саборски осуђена али, колико сам ја обавештен, морали су да се покају пре него су ступили у молитвено општење са ГОХ а знам да је ГОХ увек проповедао о Кипријанизму као јеретичком учењу.И сад се воде полемике да ли су се истински покајали, па да ли и даље проповедају Кипријаново учење… Око Кипријанизма је и сад спор између РИПЦ и ГОХ. Притом, мислим и на Синод митрополита Агатанглела који је такође имао исто, кипријановско, учење.

  9. prolaznik каже:

    Brate NENADE ,potpuno si u pravu kada tvrdis ti i Vukman da je kiprijanizam jeres,ali ono sto zacudjuje je cinjenica,da i pored toga sto je GOH jos davne 1986 osudio Kiprijana za jeres i RASCINIO ga,a 1998 ponovo saborno osudio i Kiprijana i kiprijanizam,da je,dakle i pored toga taj isti GOH na celu sa Kalinikom 2014 stupio u molitvenoevharistijsko opstenje sa kiprijanovcima.Smatrao sam isto kao i ti da su se kiprijanovci odrekli svog ucenja i pokajali…ali,ali,nazalost nisu.Ako znas engleski otidji na sajt ep.Avksentija(vodeci americki kiprijanovac),PROUCI dobro sve njegove izjave vezano za ujedinjenje sa GOH i za ucenje njegovog ucitelja Kiprijana,i videces da nema ni govora o pokajanju.Kalinik je precutno presao preko svega i ujedinio se sa kiprijanovcima,a postavio je pomenutog Avksentija da bude glavni za Ameriku…i jos da dodam,da su oni svi zajedno na godisnjicu smrti Kiprijanove,odsluzili zajednicki parastos na njegovom grobu!! Dakle,Kalinik sa kiprijanovcima odsluzio pomen onome koga su on i njegov sinod dva puta anatemisali i rascinili!!! Posto su mnogi uputili kritiku za takava cin,oglasio se portparol GOH ep.Fotije maratonski sa skandaloznim obrazlozenjem koji ne bi mogao da prihvati ni prosecan poznavalac crkvenih propisa.Sve ovo,ponavljam,moze da se nadje na Avksentijevom zvanicnom sajtu

    • православље каже:

      Није епископ Авксентије главни за Америку.

      Он је само епископ његове епархије, а митрополит Димитриос је на челу америчке митрополије у чијем је оквиру ова епархија, а Митрополит Мозес (Мојсије) је на челу канадске митрополије. Ове две митрополије чине Цркву истински православних хришћана Америке која је у оквиру ГОХ. Оба ова мирополита имају правилно исповедање вере.

    • Ненад каже:

      „…i jos da dodam,da su oni svi zajedno na godisnjicu smrti Kiprijanove,odsluzili zajednicki parastos na njegovom grobu!! Dakle,Kalinik sa kiprijanovcima odsluzio pomen onome koga su on i njegov sinod dva puta anatemisali i rascinili!!!“
      Да, згрозио сам се кад сам ово прочитао. Такође сам прочитао да архијереји Кипријановаца “ теше“ своју паству да се никако не плаше јер се они не одричу Кипријановог учења без обзира што су успоставили молитвено општење са ГОХ. Килико знам, РИПЦ се такође нагласила да они нигде не виде покајање Кипријановаца. Мада, епископ маратонски Фоти јесте у свом интервјуу рекао да су се покајали али…. некако га је, по мом мишљењу, тотално замутио. Још чудније ми је да је арх. Калиник пристао на „уједињење“ с` обзиром да је он некада био „Матејевац“. Углавном, све је то јако чудно. Ако грешим, нека ми опрости Бог, мислим да Калиник има неке друге аспирције с` обзиром да није дао помесност СИПЦ па је е. Акакије тражио хиротонију од РИПЦ. Просто ми је невероватно да од 1996. године нису хтели да хиротонишу србског епископа а поврх свега тога, хтели су да се не зове СИПЦ него ГОХ Митрополија Србије. Па сад…. Ни сам више не знам ко шта ту хоће што се тиче ГОХ. На Акакија су се љутили због РИПЦ мада знам да је Акакије ишао код Калиника да га пита, шта то СИПЦ и он погрешно раде. Калиник га је убеђивао да је све у реду.

      • православље каже:

        Понудили су СИПЦ да им признају хиротоније, а да уђу у састав ГОХ. СИПЦ није пристала на то и тако су се завршили сви преговори са ГОХ.

      • православље каже:

        Исто то што је ГОХ тражила од СИПЦ, тражили су кипријановци од владике Артемија, а то је да буде њихов епископ а да задржи српску традицију, па није пристао на то.

  10. prolaznik каже:

    Samo da dodam za Avksentijev sajt Diocese of Etna and Portland

  11. Ненад каже:

    Православље, колико ја знам из разговора са клиром СИПЦ, ГОХ-у је написана молба за успостављање молитвеног општења али Синод још ништа није одлучио. Није ми познато да је СИПЦ нуђено да уђу у састав ГОХ и да не признају помесност. Можда и јесу…. нисам 100% сигуран. Ето, екуменисти ми кажу, па ви имате 50 разних Синода. Толико о вашем истинском православљу. Рекој, тачно, али видим да сте ви баш јединствени у вашем екуменизму и да нема свађа и размирица. баш сте се нашли у отпадништву.

    • православље каже:

      Синод је два пута разматрао њихову молбу и понуђено им је овако како рекох, а они на то не пристају. Осим ако једна од страна није попустила у међувремену, мада сумњам јер су прошла два сабора од подношења молбе. У мају је поново сабор. Постоји и проблем око РИПЦ са ГОХ, једни се буне због кипријанизма, други тврде да кипријанизма нема.

      • Ненад каже:

        Логично је да не пристану. Изгледа да је ГОХ-у највећи проблем помесност СИПЦ а не Кипријановци.

  12. православље каже:

    Ово што је изречено у овом видеу је мнооого горе од изјава кипријановаца. Мене је ова изјава пренеразила и поразила. Овако данас ни кипријановци не говоре јер је њихова теза данас: па, ми не знамо има ли или нема благодати. Да код јеретика има благодати (наводно јеретик губи благодат, али Бог даје благодат због народа свакако ?!?!) у последња два видеа је рекао и о. Никодим Богосављевић.Трагедија за наш народ, као да није довољно смутње од екумениста. Дакле ми имамо неке половичне исповеднике који ни сами нису сигурни зашто се одвајају, ни да ли треба да се одвајају. Кажу, ми клирици не смемо имати општење са екуменистима због јереси, а народ може. Боже сачувај! Ево, признајем пренеразили су и мене, иако све време покушавам да оправдам неке потезе. Али, нека су ме пренеразили.

    • Ненад каже:

      Није се нашао нико да га пита, откад то код јеретика има благодати. И ко тако учи? Који су то Свети Оци учили?

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s