Драган Андрејевић: Нови расколи на подручју источне Србије

Драган Андрејевић, члан Националног савета Влаха и координатор активности НВО „Гергина“, дао је за наш портал изјаву о неканонском деловању Румунске прaвославне цркве на територији источне Србије, односно у срединама где живи влашка заједница.

11149520_10205225094440015_7286033554547560048_n

Драган Андрејевић, члан Националног савета Влаха, са легендом влашке музике и песником Станишом Пауновићем.

 

–  Власи, као етничка заједница, живe на овим просторима, од свог настанка, романизације староседелаца, значи већ око 2000 година. Прво у саставу Римског царства, касније у саставу Источног римског царства (Византије). Када је хришћанство посталo званична државна религија, Власи, до тада многобожци и пагани, примили су хришћанство, мада су своје обичаје из времена паганства, задржали до данас, те се они манифестују и кроз хришћанске обреде (и данас, уз прећутно одобравање свештенства Српске православне цркве). Одрекавши се својих паганских богова, Власи су примањем хришћанства увели супституцију за многобоштво, почели да славе славу, посвећену свецима, којим су заменили понеког од својих богова. Тај ће обичај примити касније и Срби, а паганске ритуале, извођене приликом слављења славе, христијанизоваће, задржавши неке форме и променивши смисао, Свети Сава 1219. године. Данас се слава слави само тамо где живе Срби и Власи, поред Србије, делови северозападне Бугарске, приморја, Македоније, али и делови Баната, Трансилваније и делови уз Дунав на територији Румуније, које су Власи населили у прошлости.

Неки обичаји Влаха и данас подсећају на паганство. Власи и данас на свакој слави спомињу тачно 44 светаца и пале 44 свећа за сваког свеца. То није случајно. Указује на број „богова“ и „божанстава“ које су њихови предхришћански преци славили.

Кроз историју, Власи никада нису прихватили византијску власт нити цркву, те су већ око 1020. године имали своју Влашку митрополију са седиштем у данашњем Врању (под управом Охридске архиепископије), чија се јурисдикциона територија простирала до Београда и Дунава на северу. Оног момента, када су ушли у састав првих српских држава, Власи су постали неотуђиви и конститутивни народ, и као своју прихватили Српску православну цркву. Тако ћемо спомен Влаха наћи у Хиландарској повељи Стефана Немање, 1198. године (где се спомиње 170 Влаха, који помажу и издржавају манастир Хиландар), затим Стефан Првовенчани спомиње 218 Влаха – именима исклесаним на северном зиду манастира Жича (1219), у хрисовуљама готово свих српских владара. То важи и до данас и можемо слободно рећи да је Српска православна црква, као што је кроз бурну вишевековну историју сачувала јединство српског народа, тако је сачувала и интегритет Влаха, под својим окриљем.

 

Но данас, тачније од почетка 2000-тих година, када је Влашка заједница коначно стекла статус националне мањине у Србији, на овим просторима почела је да делује и Румунска православна црква, тачније речено, држава Румунија преко цркве, као и захтева да се Власи прогласе Румунима, те да се за њих уведе образовање на румунском, медији на румунском… Почели су да ничу верски објекти Румунске цркве на територији источне Србије, као својеврстан вид политичког деловања у циљу асимилације Влаха. Дакле, основни је циљ да се манипулацијама Власи приволе да се изјасне као Румуни.

 

Посматрајући овај упад Румунске цркве међу Влахе, са правне стране, на први мах, изгледа да је испоштована правна регулатива, јер Устав гарантује право свим припадницима националних мањина и свим грађанима право на слободу вероисповести. Наравно да то право имају и припадници румунске националне мањине – но у целој источној Србији, у око 200 насеља, према резултатима пописа њих има свега нешто више од 2000 (већина су румунске снаје, које су се овде удале, током деведестих, па и касније). Влаха се изјаснило 35.330 а осталих око 250.000 као Срби.  Изјашњени Власи, и они као Срби, су верници Српске православне цркве, са малим изузетком оних који припадају Адвентистичкој цркви, баптистима, Јеховиним сведоцима…  Овде се поставља питање, чије верске потребе задовољава Румунска црква у селу у коме, на пример има изјашњених 7-8 Румуна?!

Погледајмо затим Закон о црквама и верским заједницама. Овим законом 7 верских заједница у Србији признате су као традиционалне, јер више векова делују на подручју територије Србије, али међу њима није Румунска црква, јер она никада није имала јурисдикцију на територији данашње Србије. Међутим, Румунска црква, тачније Епархија румунске цркве Дакиа Феликс, уписана је у Регистар црквених заједница, који се води при Министарству правде. И знате како је уписана? Као епархија која обухвата Румуне на територији српског Баната! (http://www.mpravde.gov.rs/registar.php?id=1138)

 

Да ли је источна Србија – територија Баната ? НИЈЕ! Дакле, Епархија Дакија Феликс делује нелегално на територији источне Србије, противно Закону и јурисдикцијом под којом је уписана у Регистар! Такав поступак подразумева правне санкције, односно брисање из Регистра.

власи

Подршка румунизацији и расколу ради уласка у ЕУ. Вучић са Бојаном Александровићем, лидером покрета румунизације Влаха у источној Србији. Преузето са Фб.

 

Истим Законом је предвиђена и изградња верских објеката, али само на територији која је заведена у Регистру црквених заједница. По законским прописима, уз одговарајуће дозволе надлежних служби, могу се градити црквени објекти на територији за коју је верска заједница уписана у Регистар (што за Румунску цркву подразумева територију Баната), Све остало је нелегално. Шта ради Румунска црква? Тражи грађевинску дозволу за изградњу гаража, а изгради цркву. Када надлежна инспекција утврди да је одступљено од пројекта и наложи рушење објекта, сакупе се румунски свештеници, оду и освештају започети објекат, а онда се дигне бука и халабука да Србија хоће да сруши верски објекат. Колико знам, црквени храм се освештава када је спреман за употребу у верске сврхе. Цео се проблем онда дигне на међународни ниво, Србија подвије реп, а и Српска православна црква,  заташка се, јер забога Румунија ће нас опет блокирати „на путу за Европску унију“.

 

Гледано из угла Канона, важећих у православној заједници, Румунска црква делује апсолутно противно свим „законима“ Православне Цркве. Јесте црква конзервативна институција, али одређени канони, који важе вековима, се морају поштовати. Елем, Апостолска правила (34 и 35.) забрањују деловање свештених лица из једне епархије у другој, без одобрења владике-епарха те епархије. Практично, свештеник из Бачке епархије не би без одобрења владике Тимочког могао да чинодејствује у неком од храмова Тимочке епархије. Е, не може ни свештеник Румунске православне цркве, а делује и то без одобрења. То је потврђено и одлукама Васељенских сабора, међутим, Румунска црква се оглушује. И чинодејствује на неканонски начин и гради објекте на јурисдикционој територији друге православне цркве, Видите, Јерусалмска патријаршија је раскинула сестринске односе са Румунском црквом, јер су ови израдили цркву и чинодејствују неканонски на њеној територији, али СПЦ ћути?!  Било је пар упозорења и на томе се завршило!
Између Српске и Румунске православане цркве постоји, од обају патријарха постписан споразум, који датира још из 1934. година, а којим је тачно дефинасана територија на којој Румунска православна црква може деловати (на територији српског Баната), као и јурисдикциона територија Српске цекве на територији румунског Баната (око Темишвара). Видите, и у Крајови је постојала Српска црква, али је угашена, јер Крајова не припада румунском Банату, према задњем попису тамо живи свега још око 40-так Срба, за које румунске власти сматрају да не постоји потреба за богослужење на српском језику. Слично је и у још неколико места у Румунији, ван румунског Баната, где није дозвољена изградња српских верских објеката. Поштује ли то Румунска црква, кад је у питању источна Србија?

bojan aleksandrovic

Снажна подршка. Бојан Александровић са патријархом Румунске цркве и истакнутим екуменистом Данијелом.

 

Што се тиче Бојана Александровића, коме је Румунска црква доделила разне титуле великоцрквене, он је био у рангу „чтеца“ у Српској цркви. Тадашњи владика Тимочки Јустин и Црквени суд су га рашчинили и из реда „клирика“ а та је Одлука морала бити поштована од стране свих помесних цркава, па и Румунске. Да би га румунски владика рукоположио за свештеника, морао је тражити дозволу од владике из чије епархије потиче клирик, али пошто је исти рашчињен у ред „лаика“ он нити је могао нити смео бити рукоположен у свештеника, те је такав чин неканонски и нелегалан. Гледано са аспекта православних канона, Бојан Александровић није свештеник.

 

Са аспекта односа Румунске цркве према верницима у источној Србији, а нема их више од 100, они кажу да врше богослужење на матерњем језику Влаха и тиме остварују њихове потребе. Кажу: „Влашки језик је дијалекат румунског.“ Ниједан Влах не разуме румунски (само делимично). Таква небулоза је као кад би неки паметњаковић изјавио да је старословенски дијалекат српског језика. Надаље, Румунска црква и њени верници не славе славу (да би их заварали, овде се румунски свештеници нуде да режу славски колач); румунски свештеници не наплаћују своје „услуге“ – плаћени су из Румуније, а свештеници СПЦ, поједини, када одмере неког нашег Влаха који је на раду у иностранству одрапе и по десет пута већу цену од званичног ценовника. Власи славе Божић 7. јануара, Румуни 25. децембара – и ту се прилагођавају Власима, не би ли их заварали. Имам информације , да крсте и мртве, да би могли да им опевају опело?!

 

Из свега изнетог, једини је закључак да је деловање Румунске цркве на овим просторима политичко, а најмање верско. Политичко у смислу да се Власи и овим путем асимилују у Румуне.  Бојан Александровић је веома чест гост у Румунском парламенту, залаже се да се Власима доделе румунски пасоши, за информисање на румунском. Његово деловање је искључиво политичко, у служби румунских претензија према Власима.

 

И коначно, дубоко сам уверен, да оног момента када Српска црква уведе део богослужења на влашком, Румунска црква неће имати апсолутно никакав ни морални, ни верски, ни канонски алиби да делује на овим просторима. Црквени оци СПЦ немају довољно слуха, а немају никаквих правних средстава да санкционишу деловање Румунске цркве. На ромском језику одржана је Литургија још 1997. али потребе Влаха се занемарују и обећања дата не поштују! Само у појединим беседама, декларативно, типа – „моји Власи“ (Владика Јустин), „наша браћа Власи“ (патријарх Иринеј). Извесни је свештеник регистровао Влашку цркву у Православној заједници ЕУ, па постоји претња да ће СПЦ ускоро имати проблем не само са Румунском, него и Влашком црквом. Нека само седе учаурени, не ослушкујући глас својих верника, али ни међународне заједнице „док се Власи не досете“!

Драган Андрејевић, члан Националног савета Влаха и координатор активности НВО „Гергина“  

Kao што je смисао Цркве да сваки народ, примајући га у себе, обогати cвојом Пуноћом, тако се она односи и према језику тога народа: примаjући га за свoj jeзик којим се обрaћa Богу, она га надахњхује и обогаћује сопственим саборним ризницама и развија његове богодане могућности. Црква je мерило и народа и jeзика народног, никад обратно. Она никад не раздваја и не сиромаши, напротив — увек сабира и спаја народ и народе и њихове jeзике, ново богати ризницама старог, а старо обнавља живим соковима новог.

-Св. Јустин Ћелијски

Погледајте такође: ПАТРИЈАРХ ИРИНЕЈ ПОКЛАЊА РУМУНИМА ТИМОЧКУ КРАЈИНУ

Припремила екипа Фб странице „Православље живот вечни“

Овај унос је објављен под Румунска Црква, Српска Црква. Забележите сталну везу.

12 реаговања на Драган Андрејевић: Нови расколи на подручју источне Србије

  1. Jasmina Filipović каже:

    свака част, свака на месту

  2. Janko каже:

    Господин Андрејевић,је веома стручно и лепо објаснио,о чему се ради,по питању ове теме и то образложио са историјским чињеницама и изнео је једину и праву истину,о томе шта се тренутно дешава на подручју источне Србије,по питању румунизације и асимилације Влаха.Ја о томе причам већ неколико година уназад и то и на друштвеним мрежама,а и лично,где год могу и када сам год у прилици,да свима износим једину и праву истину,или као што ја то волим да кажем,да свима дочарам“шта се ваља иза брега…..“.Шта се крије у глобалном смислу,иза свега тога,објаснио сам у коментару на то ,како епископ Иринеј Буловић заводи цензуру на РТС,као и много пута раније,на многе сличне теме.

  3. Да видимо где је у ствари проблем? Проблем је у фалсификованој историји која је Србима наметнута насилно од стране смрдљиве столице и њених централних сила!
    Оно што ми Срби не знамо то је да је наше уређење у антици и средњем веку било сталешко! Рашани или Раси су били земљорадници -Власи или Велеси су били сточари који су живели одвојено у брдима и нису се бавили пољопривредом него искључиво сточарством-Ђети ,гети,Келти,итд били су професионални ратници који су живели од пореза који су наплаћивали од осталих сталежа они су уједно били и племство–Венети,венди, Теути били су трговци,морепловци,занатлије итд. живели су по градовима на ушћима река,на обалама мора итд. Меровинзи ,Скити били су сељаци и сточари беземљаши који су живели од наднице селећи се (скитајући) од места до места кад је где берба или други радови и послови!
    Сви они су се по Сунцу (Сурја на снаскриту) звали Сурби или СРБИ и то је било њихово заједничко име и сви су говорили Србски језик као главни језик!
    У зависности од сталежа имали су мало различите Богове,и обичаје али су сви заједно славили Бога Светлости кога су звали најчешће ИЛИЈА! Отуда грци за сунце кажу ο ήλιος ….
    УСРЕДСРЕДИМО СЕ НА ВЛАХЕ
    Власи су као сточари живели одвојено у сточарским кантунима и тако развили веру и обичаје у складу са стоком од које су живели ..Славили су славу у лику заштитника стоке или пашњака,и вршили обреде у складу са парењем и множењем стада и у складу са кишама и водама од које су на планинама зависили!
    Као изоловани у кантунима Власи су своју стоку продавали накупцима који су тамо долазили и откупљивали велики број грла стоке од њих..Трговци су говорили различитим језицима и махом латинским језиком отуда толико латинских речи у влашком језику!
    Временом као бистар народ наши власи развијају ШИФРОВАНИ ЈЕЗИК који само они међусобно разумеју! На том језику се договарају да их трговци не посвађају и да им не оборе цену али на крају морају продати што више стоке јер им следеће године можда нико неће ни доћи да купује ако се прочују као тешки за трговину!
    Шифровани језици постоје код рецимо наших Врцана (Црнотраваца познатих грађевинара) Затим код Шопа итд… Кад Врцани међусобно разговарају не може нико да их провали шта кажу и тако погађају посао и штите једни друге!
    Власи сви знају СРБСКИ ЈЕЗИК ЈЕР ИМ ЈЕ МАТЕРЊИ али упоредо са тим и свој шифровани сточарски ВЛАШКИ језик који је сличан Румунском јер су Румуни у ствари РУМЕНИ-Црвенкасти СРБИ… Румунски језик је направљен вештачки тек у 19 или 20 веку.. ВЛАШКА је била феудална јединица са већинским сточарским сталежом као на пример РАШКА са већинским земљорадничким сталежом!
    Кад би Влашки био народни језик тада би постојале граматике и велики енциклопедијски речници на влашком језику као и влашка књижевност итд. Напротив,сва Влашка књижњевност и култура је на Србском језику ,приче легенде итд песме су помешале Србско-Влашки језик итд! Значи у питању је Богатство културе нашег народа а не нека нова влашка нација јер ако постоји Влашка нација тада треба да постоји и Рашка нација итд…

    • КУКУ МАЈКО каже:

      Е ОВО ЈЕ ВРХ СТРУЧНОСТИ:
      Пази ‘вамо шта пише човек:

      „Власи су као сточари живели одвојено у сточарским кантунима и тако развили веру и обичаје у складу са стоком од које су живели“.

      Дакле, вера влашка у складу је са стоком! :))))))))))))
      А узгред, Власи су живели у „кантунима“; другим речима: у „кантинама“ …

  4. Svestenik Mihailo Mikic каже:

    SRBi vecinom neozbiljno i neodgovorno shvacaju vremenu u kome zive. Zato oni sluze samo za stvraranje novih izmisljenih pokrajinski „naroda“. Sadasnja podjela jedinstvenog SRBskog narodnog: drzavnog i duhovnog bica po novizmisljenim pokrajinskim „drzavama“ pocela je mnogo vijekova ranije dobrovoljnim ili nasilnim prihvatanjem hriscanstva sa kojim je najprije razorena jedinstvena narodna SRBska dusa ispunjena paganizmom, da bi zatim Pravoslavna Crkva Hristova kroz svoju bogoljubivu i slobodoljubivu vjeru udahnut u dusu SRBskog Naroda njegove sadasnje neprolazne bozanske vrednosti i istinski ljudski dragocjenosti!

    Tako su SRBi postali Novozavjetni izabrani Narod Bozji koji se nasao zbog toga na udaru svih neprijatelja Boga i SRBstva, Pravoslavlja i Svetosavlja. Cijenu svoga samozavaravnja o pravdi Bozijoj na zemlji SRBi su platili skupo sa krvlju i rasutim kostima svojih najboljih sinova i kceri koje nisu sakupljene niti dostojno opojane ni do danas od strane svoje Crkve niti svojih potomaka kojih ima svakim danom sve manje i manje . Danasnji SRBi kroz jugoslavenstvo i lazno brastvo i jedinstvo kao i pseudohriscanstvo i laznu demokratiju Novog svjetskog poretka koje negira Svetosavsku ideju kao vrhunac hriscanske pravoslavne nacionalne ideologije i srbski nacin zivota izgubili su zbog toga zelju za slogom i jedinstvom. SRBi su danas izgubili svetosavski razum i bozansku zelju za svojim opstankom. Oni su izgubili Milosevu hranrost, Lazarevu odlucnost i drzavnost Svetog Simeona Mirotocivog i zato postali smece po kojem svaka susa moze sada u Novom svjetskom poretku bez istine Hristoe i pravde Bozije nekaznjneo da gazi!

    Zakonom Zivota kada najveca maticna drzava ili najbrojniji dio jednog naroda zaboravi na svoje nacionalne duznosti i oabeze tada dolazi do rasula i nestanka drzave i naroda. To je slucaj sada sa SRBima u avnojskoj SRBiji ili SRBijancima. Oni su kroz jugoslavenstvo sisli sa puta Svetoga Save, medjusobno se rasrbili sa svojom SRBskom bracom iz drugih SRBski zemalja Svetog Save koje se spominju u Svetosavskoj Himni, i sa svojim vjekovnim neprijateljima iz tudjine zbratimili. To su majstorski iskoristili svi neprijatelji Boga i SRBstva koji zele sada danasnju SRBiju da svedu ne samo u garnice beogradskog Pasaluka, vec na Sumadiju u kojoj SRBi poput americki Inidjanaca trebaju da zive kao u rezervatu dokle ne izumru!

    Da li ce djavo uspjeti u svojome naumu zavisi najvise od sami SRBa koji vec jednom trebaju da shvate da se njihova velicina ne mjeri po njihovoj spremnosti na zrtovanje za intetrese drugih naroda, vec po spremnosti SRBa na zrtvu za ostvarivanje postavljenih zivotnih ciljeva samo svoga SRBskog naroda. Te ciljeve je postavio Sveti Sava kao duhovni Otac SRBskog Naroda. On je SRBima pravac pokazao, hriscanksa mjerila odredio, pravoslavnu sadrzinu dao, svetosavskim primjerom ohrabrio i putem SRBskim poveo. Zato SRBstva nema i ne moze biti bez Svetosavlja kao vrhunca hriscanske pravoslavne nacionalne ideologije i SRBskog nacina zivota!

    Kada se SRBi budu istinski vratili Bogu i SRBstvu, i kada oni budu istinsku Svetosavsku borbu poveli za spas i vaskrs SRBstva i Savine Svete SRBije, tada ce otpasti samo po sebi mnogi sadasnji problemi u SRBskom Narodu kao i izmisljeno nacionalno pitanje nase brace Vlaha. Oni nisu nista drugo vec pravi SRBi: Pravoslavci i Svetosavci sa svojom lokalnom kulturom i nacinom zivota sa kojem proslavljaju Svetog Savu kao najmudriju SRBsku glavu, i Starog SRBskog Rodjaka, Gospoda naseg Isusa Hrista!

  5. СЛОБОДАН каже:

    ВАИСТИНУ ВАСКРСЕ ! Оче Михајло моје лично гледање и наравно закључак на ово несретно стање у СРБији је само трка за несретним новцем . Ми с мало новца не можемо ни до 15-ог у мјесецу …..,а они с пуно новца ЈУРЕ да што више стекну као да се живот сутрашњим даном завршава , или за неколико дана… Због тога ПРОБЛЕМА смо посвађани и што је још НАЈСТРАШНИЈЕ СВЕ ВРЕДНОСТИ СТАВИЛИ У ДРУГИ ПЛАН тј. цркву , родбину , пријатеље , дјецу препустили самој себи, скоро….поштење, РИЈЕЧ итд. У СРБији НЕ ПОСТОЈИ, БОЈИМ СЕ ГРИЈЕХ….! Између осталог и што нико не јури ОНЕ што имају , односно санкционишу због тога што не плаћају порез , радницима пенз. соц. и још им дају плату коју сам већ горе навео тј. 200- 300 евра месечно. Сав овај народ ову ситуацију зна , али неће и не може да се врати као што рекосте , прво Богу и СРБству, и када они буду истинску Светосавску борбу повели за спас и васкрс СРБства и Савине Свете СРБије, тада ће проблеми нестати сами по себи . ГОСПОД С ВАМА ОЧЕ МИХАЈЛО !!!

  6. Rumân Timocean каже:

    RUMUNI U IST.SRBIJI PO PRVI PUT POSLE SKORO 200 GODINA, MOGU DA SLUSAJU SVETU LITURGIJU I BESEDE NA SVOM MATERNJEM JEZIKU. OVO JE ZA NAS ISTORIJSKI TRENUTAK I ZNAK DA NAS GOSPOD NIJE ZABORAVIO, MA STA NEKI MISLILI I PISALI. NISMO SVESNI KOLIKO TO RUMUNIMA (VLASIMA) ZNACI.
    Zalosno je sto neki ljudi u nedostatku argumenata koriste govor mrznje i osudjuju svoje bliznje, svoju sestrinsku Rumunsku Crkvu i njene svestenike- SLUZITELJE OLTARA BOZIJEG, SAMO ZATO STO SLUZE NA SVOM MATERNJEM JEZIKU I TRUDE SE DA OCUVAJU INDETITET SVOG NARODA.
    Ovi cestiti svestenici na celu sa svestenikom Bojanom Aleksandrovicem, koje zlonamerni ljudi nazivaju svakojakim pogrdnim imenima, trude se da na svakom koraku svedoce Raspetog i Vaskrslog Gospoda svom narodu i to licnim primerom i delima na svom maternjem rumunskom jeziku. Dizu hramove, sluze svete sluzbe i nose „jaram blagi” zajedno sa svojim narodom, ko u prvim vekovima istorije Crkve.
    Ono sto krasi ove pastire jeste SKROMNOST. I ono sto je jako bitno, jeste da dele nedace i muku svog naroda, zbog cega KOD SVESTENIKA RUMUNSKE PRAVOSLAVNE CRKVE NE POSTOJI TARIFA OD 50, 100 ILI 150 EU, cisto da se zaokruzi. Osnvno nacelo ovih poslenika na vinogradu Gospodnjem jeste jevandjelsko: „za badava dobiste, za badava i dajte”. Naravno, u nedostatku argumenata, ljudi sa lošim namerama će uvek pribeći lažima i klevetama, kako ove časne pastire neko finansira,
    Zalosno je sto vi buduci da se nazivate hriscanima, pisete takve tekstove i koristite najpogrdnije i najuvredljivije reci za sluzitelje oltara Bozijeg, I TIME OTKRIVATE SVU VASU MRZNJU I ZLU NAMERU KOJU IMATE PREMA ONIMA KOJI NE DELE VASE STAVOVE. NE SMEM NI DA POMISLIM ŠTA BI STE UČINILI SA VAŠIM NEISTOMIŠLJENICIMA. TOLIKO O JEVANĐELSKIM NAČELIMA KOJE PROPOVEDATE!

  7. GLAS RAZUMA каже:

    ISTINA O POPU BOJANU
    Bojan Aleksandrovic rodjen je 1977. godine, iz braka oca Vlaha iz Malajnice i majke Hrvatice, katolicke vere, doseljene iz hrvatskog sela sa Kosova (katoličanstvo primila u katolickoj crkvi u Boru) otac Bojanov pocetkom 90tih osniva ekstremni nacionalisticki srpski pokret – Srpski pokret obnove u opstini Negotin (veliki Srbi)!
    Mali Bojan, krsten u Srpskoj pravoslavnoj crkvi. peva u Srpskoj crkvi u Negotinu, a kad je stasao za srednju skolu trazi blagoslov od Vladike Timockog Justina da upise Srednju bogoslovsku skolu u Beogradu. Dobija blagoslov. Medjutim, totalno propada vec na prvoj godini, najgori je djak sa 7 jedinica i napusta Bogoslvsku skolu. Vraca se u Negotin, gde na jedevite jade zavrsava Srednju hemijsku (tehnicku) skolu, uz mnogobrojne intervencije kod tadasnjeg direktora skole. Opet mu se budi „popovski“ instikt i opet trazi od Vladike Justina blagoslov da upise Bogoslovski fakultet u Beogradu. Justin ga odbija znajuci o kakvom je neradniku rec. Bojan odlazi kod Vladike Sumadijskog Save, koji mu daje blagoslov. No, mladjani Bojan propada i na prvoj godini studija na Bogosloviji gde nije uspeo da polozi ni jedan ispit.
    Tada odlazi kod rumunskog Vrsackog vladike koji ga unapredjuje dajuci mu izmisljene tirule. No da bi dobio parohiju, kako bi u istocnoj Srbiji medju Vlasima propovedao rumunizaciju, uz znacajna sredstva iz Rumunije ( kao i kola marke Dacija) , morao je da se ozeni. Tada prevarise cerku jednog negotinskog ugostitelja da uda za njega , te Bojan dobi parohiju, protiv crkvenih kanona . Naravno, posto nije nikakve kontakte odrzavao sa svojom nevestom, brak je razveden posle par meseci. Mlada je devojka bila zavedena i prevarena zarad poiltickih ciljeva Bojana i njegovih gazdi iz Rumunije. Vladika Justin je obescinio Bojana Aleksandrovica!
    Uz finansije iz Rumunije sagradio je crkvu u Malajnici i poceo da se bavi politikom, izjednacavajuci Vlahe sa Rumunima. Izaziva netrpeljivost medju Vlasima. Pri svojoj rumunskoj crkvi ima oko 250 vernika, koji se placenim prevozom iz cele istocne Srbije prevoze od mesta mesta, ne bi li izgledalo da ih ima vise- Pop Bojan Aleksandrovic prima mesecnu nadoknadu iz Rumunije od oko 3000 evra.

    • Heretic каже:

      Majka Bojanova je srpkinja cistokrvna, pravoslavka
      ovo su zlonamerni falsifikati, Bojan je 2/3 Srbin, Na pitanje zasto se toliko zanima i zanosi sa pravima i religijom Vlaha odgovara: “ Zamisli da imas dva deteta, jedno je slabije bolesljivo, ono jace koje je vec uhlebljeno ce se bolje snaci, onom slabijem moras vise pomoci .“ Prica o ocenama je takodje netacna, izbacen je zbog otvorenog zalaganja za drzanje liturgije na vlaskom za Vlahe.

      Izbacen je sa fakulteta bogoslovije zbog toga . On zato zavrsava bogosloviju u Rumuniji i zaista dobija eparhiju. Jedan je svetao primer u Srbiji borca za pravoslavlje, hriscanstvo i zdrav razum , sve ovo sto pisete su cista zlonamerna ogovarnja.

      • И то што крши јасна правила Цркве о томе да није дозвољено опело самоубици и то што крштава мртве, да ли је и то у оквиру борбе за православље?

      • GLAS RAZUMA каже:

        Bojan Aleksandrović nikada nigde ni u Rumuniji nije završio bogosloviju! On je srednjoškolac, završio je tehničku školu. jedva!

  8. GLAS RAZUMA каже:

    Bojan Aleksandrović nikada nigde ni u Rumuniji nije završio bogosloviju! On je srednjoškolac, završio je tehničku školu. jedva!

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s