Француски бискупи прекројили текст молитве „Оче наш“

Више свештенство Француске сматра неопходним уношење измена у текст превода са старогрчког језика молитве „Оче наш“. Ова одлука донета је на Бискупској конференцији Француске од 15. октобра. Како је истакнуто, ове промене одобрио је Ватикан. Ради се о стиху молитве „Оче наш“ који гласи: „И не уведи нас у искушење“.

120210083159-clarke-bishops-story-top

-Код многих верних овај стих је изазивао збуњеност, јер звучи тако као да искушење долази од Бога, што је очигледна грешка у тексту, саопштено је са Конференције.

Нова верзија стиха има само једну интерпретацију: „И не допусти да паднемо у искушење“. „Оче наш“- најчешће је изговарана хришћанска молитва. Настала је у периоду најранијег хришћанства, а у Јеванђељу се налази у две варијанте: дужој, у Јеванђељу по Матеју и краћој, у Јеванђељу по Луки. Нови облик молитве биће уврштен у Часослов, у издању Бискупске конференције на француском говорном подручју и користиће се на литургији. Књига ће почети да се дистрибуира 22. новембра. У наредном периоду нови превод текста ће бити постепено унет и у остале богослужбене књиге Римокатоличке заједнице. Претходна варијанта превода усвојена је 1966. године, после одлуке Другог ватиканског концила и на основу компромиса, постигнутог између римокатолика са протестантима и православним на француском говорном подручју. Касније, међутим, представници римокатолика су више пута предлагали измене оваквог превода текста.

Ево како ове стихове тумаче свети и како говоре о искушењима која шаље Господ:

Св. вл. Николај Велимировић:

Како гласи шеста прозба у молитви Господњој? „И не уведи нас у искушење.“

Какву жељу изражавамо овом молбом? Молимо Бога да се сети наших људских слабости и не шаље на нас тешке напасти ради нашег учвршћења нити да дозволи ђаволу да нас куша у невољи. Каква је разлика између Божјег пробања и ђаволовог кушања? Заиста врло велика. Када Бог пушта на нас разна страдања, Он то чини у намери да ојача наше врлине, као када се комад гвожђа стави у ватру и постане челик. Ђаво. сасвим супротно, куша нас неким грехом или покором у намери да нас учини горим, нечистијим, слабијим, и на крају да нас потпуно одвоји од Бога и сасвим упропасти. Ми се осећамо слаби и молимо Бога да нас не ставља на испит, јер ћемо пасти и пропасти.“

Свети Макарије Оптински:

„У почетку позива на духовни живот Господ походи Својом благодаћу и различитим утехама, али касније их одузима и баца нас у огањ најразноврснијих искушења и патњи, да би наш славољубиви и самољубиви став био потпуно у пепео претворен у огњу искушења и да не би уздања имали у себе и у своја дела, него у милост и човекољубље Божије.“

Свети Јустин Ћелијски:

Бог нам шаље искушења из Свога милосрђа, како би смо, након што их превазиђемо, задобили венце. Јер, венац се не даје никоме без искушења.“

Преподобни Никодим Агиорит:

„Будући уверен да сам Бог хоће да претрпиш невољу и тугу, било да оне долазе од злоће других или због твојих неправди, ти већ нећеш мислити и говорити као неки: „Не, то није од Бога, то је неправедно и зло, а Бог неће зло и са одвратношћу гледа на њега и на оне који га чине“. Они тиме хоће да оправдају своју нетрпељивост и изливе гнева и жеље за осветом при сусрету с неправдама које им се наносе, а чине у ствари само то да устају против Божјег опредељења и покушавају да збаце са себе спасоносни крст који им је Бог послао ради њиховог добра, док би Му примањем и кротким ношењем крста несумњиво послужили. А шта добијају? Збацују крст, и не успевају да га збаце; Бога жалосте, а мира и тако не налазе. Напротив, жалости придодају немир и бескорисну раздраженост и чине да њихово стање постаје неиздржљиво. Да су пак све мирно поднели, стекли би Божју наклоност и богато би окусили духовни плод.“

Свети Кирил Јерусалимски:

„И не уведи нас у искушење“, Господе. Да ли нас Господ овим учи да се молимо да уопште не будемо кушани? Не, јер речено је: „Сваку радост имајте, браћо моја када бивате кушани“ (Јаковљ. 1, 2). Пасти у искушење може да значи и утопити се у искушењу. Јер је искушење слично некој реци, преко које је тешко прећи. Зато неки, не утопивши се у реци искушења, препливају исту као искусни пливачи, не предајући јој се. А други нису такви, већ улазе у реку искушења и утопе се.

Као, на пример, Јуда, који је упао у искушење среброљубља, и није препливао пучину (тог искушења), већ се удавио и телесно и духовно. Петар је, пак, упао у искушење одрицања од Христа, али упавши у њега није се удавио у њему, већ је храбро препливао пучину и избавио се од искушења. Ево како други човек (псалмопевац Давид) који је дошао до савршенства Светих благодари за избављење од искушења: „Ти си вас окушао Боже, претопио си нас, као сребро што се претапа. Увео си нас у мрежу, метнуо си бреме на леђа наша. Дао си нас у јарам човеку, уђосмо у огањ и у воду; али си нас извео у одмор“ (Пс. 66, 1012). Видиш ли са каквом смелошћу говоре они који су победили искушења и који нису посустали. Речено је: „Извео си нас у одмор“. Ући у душевни мир (одмор) значи избавити се од искушења.

Погледајте, такође: ОДГОВОР МУСЛИМАНКИ НА ПИТАЊЕ О ХРИСТУ

Припремила екипа ФБ странице „Православље живот вечни“

Advertisements
Овај унос је објављен под Римокатолици. Забележите сталну везу.

6 реаговања на Француски бискупи прекројили текст молитве „Оче наш“

  1. Svestenik Mihailo Mikic каже:

    Test molitve OCE NAS, kojeg su izmjenili sa najboljim namjerama francuski biskupi je plod duha necastivog i sadasnjeg vremena koji sav u zlu lezi. Zbog toga ova „ispravka“ Svetog Pisma od strane rimokatolicke „crkve“ nece donijeti nikakva dobra verujucim ljudima. Francuski biskupi su samo otvorila Paindorinu kutiju iz koje ce izaci mnoge nesrece i druga zla koja ce biti od sada vidna kod novih prevoda Svetog Pisma. Ova ispravka OCE NASA prouzrokavace zato mnoge svadje i nevolje medju vjernim narodom, i ona je dala mogucnost drugim vjerskim zajednicama da od sada pozivajuci se na francuske biskope Bibliju prepravljaju po svojim vjerskim shvacanjima. To ce dovesti na kraju do potpune izmjene sadrzaja i duha Biblije, i ucenja Gospoda naseg Isusa Hrista.

    Zbog toga svaki Pravoslavni hriscanin treba da zna da su sadasnji prevodi Svetog Pisma koji se koriste danas u Crkvi, u stvari prevodi Svetog Pisma sa najstarijeg ocuvanog prevoda za koji se zna – Vulgate. Zbog toga je moguce da je prilikom prevoda Svetog Pisma na latinski jezik doslo do greske u prevodu koju ne mogu da ispravljaju pojedinci kako ih usi svrbe. Ispravke u Svetom Pismu moze da uradi samo Crkva kao njegov cuvar i svedok da je Sveto Pismo zaista Biblija koju smo nasledili od Svetih Predaka svojih.

    Mnogi ljudi sa pravom vjeruju da je Biblija Sveta Knjiga koja svedoci sama za sebe. Medjutim od kuda ja znam da je prorok zaista prorok koji je napisao starozavjetne knjige, a apostoli da su zaista apostoli koji su napisali Sveta Jevandjelja i druge Novozavjetne knjige i poslanice? To Pravoslavni hriscani znaju jer o Svetosti Biblije svedoci samo Pravoslavna Crkva Hristova. Osnova nase vjere jeste zato Otkrovenje Bozije, a Otkrovenje Bozije jeste Biblija,a Pravoslavna Crkva Hristova jeste ziva Biblija. Pravoslavno crkveno ucenje jeste ucenje Svetog Pisma protumacenog od Svetih Otaca Crkve i Sabora, a ne od laika i laznih svestenika i biskupa!

    Zbog toga treba biti veoma oprezan u prevodu i tumacenju Svetog Pisma ili Biblije. Rijeci iz OCE NASA, i „ne uvedi nas u iskusenje“ kod mnogih vjernih zaista izazivaju zbunjenost, jer one „zvuce tako kao da iskusenje dolazi od Boga, sto je ocigledno greska u testu“ kazu francuski biskupi. Svoju tvrdnju oni vjerovatno zasnivaju takodje na Svetome Pismu ili bolje receno na pisanju Svetog Apostola Jakova koji u svojoj poslanici kaze: „Ni jedan kada se kusa da ne govori: Bog me kusa; jer se Bog ne moze zlom iskusati, i on ne kusa nikoga; nego svakog kusa njegova slast, koja ga vuce i mami“. (Jak.1:13-14)

    Ove rijeci iz poslanice Svetog Apostola Jakova potvrdjuju stav francuskih biskupa „da Bog nikada nikoga ne kusa“. Medjutim treba znati da Bog ponekada dosputa Satani da nas kusa da bi se tako ispitala tvrdoca vjere nase. O kusanju covejka od strane Satane koje dolazi po dopustenju Bozijem da bi se tako ispitala vjera nasa najbolje se moze da sazna i vidi u prvom i drugom poglavlju iz knjige o Pravednom Jovu, kojeg je Satana kusao po dopustenju Bozijem!

    Zbog toga u tumacenju rijeci iz OCE NASA „i ne uvedi nas u iskusenje“ treba biti veoma oprezan i slediti ucenje Svetih Otaca Crkve. Po ucenju Svetog Apostola Jakova jasno je i laiku da Bog nikoga nikada ne uvodi u iskusenje, ali po knjizi o Pravednom Jovi vidi se takodje da Bog ponekad dopusta Satani da kusa vjerne, a Sveto Pismo zasigurno ne protivreci samo sebi. Zato ce prije ili posle morati doci do ispravke ovog stiha u molitvi OCE NAS, jer njegove rijeci kod neobavestenih vjernika mogu da izazovu zabunjenost u njihovom vjerskom shvacanju.

    Medjutim, kao sto rekoh, ispravku ne mogu da vrse pojedinci po svome nahodjenju kako njih usi svrbe, vec ovu ispravku treba da uradi CRKVA, koja ce vjerovatno te rijeci prevesti u duhu Svetog Pisma i one ce glasiti: „i ne ostavi nas u iskusenju“!

  2. strelac каже:

    Pitanje za sveštenika …Kako mogu menjati na gore nesto, a imati najbolje namere?
    Katolici su jeretici po svim učenjima i koriste Sveto Pismo samo da bi održali svoju zemaljsku vlast!

  3. Svestenik Mihailo Mikic каже:

    Sve jeresi u Crkvi Hristovoj poticu iz najboljih pobuda ljudskih. Zbog toga i rimokatolicki biskupi u Francuskoj po svome shvacanju ljudskom – a ne Bozijem, mogu da mjenjaju molitvu OCE NAS. To pravo njima kao ni drugim jereticima niko zakonski ne moze da zabrani. Na Sveto Pismo se pozivaju danas mnogi Priajtelji Boziji, isto kao i njegovi zakleti neprijatelji. U poslednje dane, Radosna Vijest ili Sveto Jevandjelje propovjedace se ljudima po cijelome svijetu, ali je pitanje kazu Sveti Apostoli, kada Hristos drugi put dodje u slavi Oca naseg Nebskog – „da li ce naci vjere na zemlji“?!

    Kako je moguce da Sveto Jevandjelje, ili Radosnu Vjest o izbavljenju i spasenju roda ljudskog bude propovjedana svim ljudima dobre volje po cijelome svijetu, a da ne „bude“ vjere na zemlji?! Na prvi pogled ova dva shvacanja protivrece jedno drugom. Ali to nije tako. Hristos je sagradio Crkvu svoju na Istini i Pravdi Bozijoj, i Crkvu Hristovu „ni vrata paklena nece nadvladati“. Medjutim, oduvjek su istiniti hriscani bili u manjini u odnosu na okruzenje svoje u kome su zivjeli! Sveti Oci Pravoslavlja govore o tome kako je Crkva Hristova u katakombama zapocela svoju bozansku misiju u ovome svijetu, i da ce ona na kraju vremena ponovo da zavrsi sa vjernim narodom Bozijim u katakombama, proganjana od pripadnika lazane crkve koji ce imati oblicje poboznosti i pravicnosti ali oni u dusi svojoj pobozni i pravicni nece biti!

    Zbog toga je opravdano i razumljivo strahovanje Svetih Apostola kada se oni pitaju, da li ce Hristos kada drugi put dodje u slavi Oca svoga Nebeskog da nadje „vjer na zemlji“? Kakve vjere? One Istinite vjere Hristove i nauke Bozije koju je Isus predao svojim ucenicima. Te Istinite vjere Hristove i te Istinite nauke Bozije, i te Istinite Crkve Oca naseg Nebeskog nece biti na zemlji vec pod zemljom, u katakombama, a laznih vjera, „crkvi“ i nauka bice isto kao i danas koliko ti dusa zeli. Po tome znamo da su ovo poslednji dani prije Drugog i slavnog dolaska Gospoda naseg isusa Hrista!

    O dodji Gospode, dodji sto prije!

    • strelac каже:

      To што Ви називате најбоље побуде људске су у ствари изопачена и јеретичка дела и схватања истих тих јеретика. Да нико им не може законски то забранити нажалост али Православне Цркве треба да се уједине у борби против екуменизма и свих других јереси. О последњим данима Господ је рекао “ није ваше да знате дане и рокове које Отац задржава у својој власти“. Претходница свим тим догађајима је антихрист и многа страдања…

  4. MIODRAG каже:

    ZALOSNO ZGRANUT SAM MENJATI MOLITVU KOJA VEKOVIMA POSTOJI

    • SRBin Svetosavac каже:

      Vrijeme gradi i razgradjuje. Zato se vremenski sve menja osim Gospoda naseg Isusa Hrista. On je uvijek isti. Juce, danas i sutra, Zbog toga nemoj SRBine brate da budes zgranut zbog toga sto sada biskupi Francuske kao pripadnici rimokatolicke vjerske zajednice menjaju molitvu Gospodnju. Umjesto toga budi zgranut crkvom svojom koja se takodje sada javno odrice SRBstva: Pravoslavlja i Svetosavlja. Vecina njezini „biskupa“ kao episkopi SPC, Boga se ne bojeci a Svetosavskog RSBskog naroda ne stideci poput papistia kao novotarci takodje menjaju molitve koje vjekovima postoje i poredak Svete Liturgije i drugih bogosluzenja. SRBine brate, zbog toga treba svaki SRBin da bude budi zgranut, i mi kao narod i pojedinci trebamo da naucimo svoju brigu da brinemo a ne tudju!

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s