Ива Бихорац: НЕ ЖЕЛИМ ДА СЕ УТАПАМ У МАСУ, ЖЕЛИМ ДА ВЕРУЈЕМ У ИСТИНУ – интервју са бившом муслиманком која је прешла у православље –

Ових дана сви национално свесни Срби говоре о Бриселском споразуму којим се, коначно, Косово издаје и предаје на управу окупаторима. Они други, заузети су «Фармом» и километарским ТВ серијалима, које им улепшавају животну досаду. Ипак, једна вест која није политичка, скренула је пажњу и једнима и другима са дневних дешавања. У поплави лоших вести и медијској пропаганди којом се бело претвара у црно а црно у бело, десило се да чујемо и једну лепу вест. Ово је вест о верности, о искрености и о храбрости једне девојке која је преко ноћи постала за једне особа против које се говори, а за друге, особа која инспирише својим примером.

1920Реч је, наравно о Иви, бившој Далиди, Бихорац из Новог Пазара, или како она каже, а и правилније је, из Старог Раса. Она је, попут многих храбрих девојака у старини, у првим вековима хришћанства, напустивши веру која није могла да јој задовољи богочежљиву душу, прихватила веру православну, веру у коју каже да се заљубила.

ПЖВ: Реците нам, Ива, како је дошло до одлуке, до те промене? Кажу да су Вас пријатељи «наговорили»?

Ива:  Православље за мене представља љубав, најчистију једину праву веру. Кад сам први пут ушла у цркву, осећај је неописив, осетила сам благодат. Просто нисам хтела да изађем из цркве. Од тада почиње моја заинтересованост.

И није постојао нико ко ме је наговарао или утицао на мене. То је само моја одлука што посебно наглашавам с обзиром да су неки медији попут «Санџакинфо» објавили да је то на наговор моје другарице, или што је још горе, да је то због неког мушкарца.

ПЖВ: После објављене вести о Вашем крштењу, како је реаговала Ваша околина, породица?

Ива: Ова вест је само одједном процурила у јавност. Ја сам се крстила прошле године, 22-ог априла, мало после Васкрса, у Чачку, цркви Свете Петке. Разумевање и подршку сам добила од веома малог броја људи, углавном су ме сви гледали са презиром и као особу која је, не дај Боже, човека убила. Гледају ме са гађењем, са презиром, што и уосталом говори доста о њима, њиховој вери, и томе како они посматрају православље. Очигледно је да не знају о томе ништа!

 ПЖВ: Вест о крштењу, нарочито је дочекао на нож портал Санџак-инфо, који је, као случајно, објавио и Ваш фејсбук профил, тако да су Вам, после тога стигле многе претње, вулгарности и простачке поруке. Да ли се плашите? Живите у једној средини која је конзервативна и према напуштању ислама нетрпељива. Колико знамо, не памти се да је неко прешао из ислама у православље дуги низ година у Вашем граду.

Ива: Дочекана сам на «нож», како кажете не само од њих, већ од многих. Трудим се да не изазивам проблеме, и да се не појављујем на местима где би могло доћи до инцидента. Не зато што се плашим, јер се заиста не плашим, већ зато што желим да једног православца, као што сам ја, представим у правом светлу, а то је без мржње, без увреда, ружних речи итд. Нажалост, ово што сам ја урадила, а то је враћање својим коренима, није баш чест случај, и искрено ми је жао због тога.

ПЖВ: Ваш избор називате «повратком својим коренима». Лично познајемо неке људе из Пазара који тачно знају ко и када је прешао у ислам из њихове породице и како су се раније док су били православни презивали. Ипак, то је табу тема, о којој се не говори тако јавно. Пошто муслимане нико не приморава да пређу у неку другу веру, зашто многима међу њима смета ако се неко добровољно врати у веру предака?

Ива: Проблем је у томе што сви слепо поверују у све што им се каже на предавањима. Слепо верују књигама, хоџама и разноразним проповедима, а не осећају ништа од онога што «знају», у томе је једна огромна разлика између ислама и православља. То ће и многи муслимани потврдити, уколико су бар једном, ето, само посетили манастир Острог. Табу тема или не, ја не желим да се утапам у масу и не желим да верујем у оно што ми је наметнуто. Желим да верујем у истину, а истина је – ПРАВОСЛАВЉЕ!

 

ПЖВ: Данас је у Пазару (и целој Србији), изгледа, модерно да се буде издајник. Зар нису и највећи писци муслиманске вероисповести били патриоти, као што су Ћамил Сијарић и Меша Селимовић? Меша је инсистирао да његово дело припада српској култури, а не југословенској ни босанској, како је у његово време било модерно. Данас чујемо како се у Пазару псује Србија, говори «Ово је Турска», пљује се, уствари, своја сопствена отаџбина. Како објашњавате такав однос према отаџбини?

Novi-Pazar,foto-TANJUG

Нови Пазар, Танјуг, Некима је дража Турска од своје отаџбине

Ива: Бити издајник значи напустити Бога, бити атеиста. А ја Бога нисам напустила. У Новом Пазару се псује Мајка Србија, химна, Светосавље, Крст, цркве, манастири… Мени се буквално утроба преврће кад чујем тако нешто. Сви имамо иста права по Уставу, како православни, тако и муслимани. Не би ли због тога требало да воле Србију?

ПЖВ: Наравно, у претходном питању нисмо мислили на то што вас неки припадници ислама називају «издајником», јер како може бити издајник онај који је прихватио истину Светог Писма? Уосталом, у Курану је преписан велики део Светог Писма (Библије), с тим што је протумачен на другачији и могли бисмо рећи, изврнути бајковити начин. Мислили смо пре свега на оне који издају Србију, али добро је што сте ово објаснили онима који Вас оптужују.

Санџак-инфо је узео за пример Вашег говора мржње и то што сте написали да у Пазару има  примитивизма. Наглашавате да човек треба да буде доследан у свом избору и на делу. Сведочење истине Православља ће Вам, сигурно, задавати многе невоље. Хришћани су, увек, били гоњени. Како гледате на то што се, данас, многи приклањају сили, а не истини? Зарад материјалног добитка људи се, често, одричу правде и истине.

Ива: Сведочим истину – ПРАВОСЛАВЉЕ, без обзира на све што ће се десити. Од истине не треба бежати, већ скупити довољно храбрости и признати. Свет би био много лепши. Узећу пример нашег покојног патријарха Павла. Он је живео и без скупих аутомобила, без икакве раскоши, без материјалних богастава, није се стидео да се вози аутобусом, није се стидео да ради ниједан физички посао. И више није међу нама, али исто тако, такав као он неће бити нико од нас. А разлика у Њему и неком ко је сушта супротност је та што је патријарх Павле био скроман, и преминуо је са осехом на лицу, одрекао се животних богастава ради Божјег Царства.

ПЖВ: Верујемо да ће и код оних православаца који само формално држе своју веру и равнодушни су према њој, Ваш поступак наићи на неразумевање. На једном месту сте написали: «Нисмо католици, православци смо». Како гледате на то што се дешава да и сами новопечени пастири (свештеници и епископи) понекад релативизују истину Православља и говоре: «све је то исто». Недавно је и један митрополит имао изјаву да су «Срби и Хрвати у суштини исте вере». Може ли да буде све то исто?

Ива: Православци смо, да. Зар тако и не треба да се понашамо? Не мрзим ја и не омаловажавам католике, нити било кога другог. Далеко од тога. Али ако православље будемо упоређивали са било чим и говорили «све је то исто», шта смо, онда, ми? Само народ који сумња, који не верује и самим тим полако чак и атеиста постане. Ја ћу се само помолити за све њих, онако искрено… јер не знају шта раде.

ПЖВ: Ваш поступак је порука сама по себи. Ипак, реците и речима једну поруку за оне који ће читати овај интервју. Како данас треба да живе млади улазећи у свет одраслих, свет који је често испуњен лицемерством, притворношћу и издајом идеала правде и истине ради конфора?

samar1

Жена Самарјанка је имала ту ретку срећу да разговара са самим Гоподом Христом на Јаковљевом бунару кад Сихема (Јн 4, 1-42). Поверовавши у Господа, она је после пошла да проповеда Његово Јеванђеље. «Самарјанки, Господе, која је молила за воду, даровао си познање силе Твоје; зато неће довека да зажедни, певајући Те!“ (Из службе у Недељу Самарјанке)

Ива: Лепо је имати новаца, лепо је бити познат, путовати по свету, бити презгодан и уживати велико поштовање ради богатства. Да лепо је, али то је ништа наспрам богатству Божјем, Царству Небескоме. Запитајте се, дани јако брзо пролазе, и све што данас имамо сутра већ немамо. Ђаво обмањује људе не тако што им говори да се не моле, или да Бога нема, или било шта. Не, ђаво обмањује људе тако што им говори да за све има времена, чему сада пост, молитве, причешће. Може се покајати на самрти а до тада живети и уживати на овом свету. А мислим да многи греше баш овако. Никад није касно, али ко нам гарантује да већ сутра нећемо дочекати дан? Нико. Зато би требало волети Господа сваког дана, молити се, испостити душу и тело. Јер ништа на овом свету, никакво материјално богатство не може да очисти нашу душу од греха.

ПЖВ: Хвала на одговорима!

Ива: Хвала Вама!

 

Погледајте такође: ГРУЗИНИ ПРАСЕТОМ СПРЕЧИЛИ ОСНИВАЊЕ МЕДРЕСЕ

Припремила екипа ФБ странице „Православље живот вечни

Овај унос је објављен под Муслимани. Забележите сталну везу.

44 реаговања на Ива Бихорац: НЕ ЖЕЛИМ ДА СЕ УТАПАМ У МАСУ, ЖЕЛИМ ДА ВЕРУЈЕМ У ИСТИНУ – интервју са бившом муслиманком која је прешла у православље –

  1. Данко Б. Марин каже:

    Православље живот вечни – о томе нам је дивна девојчица одржала дивно предавање :НА СПАСЕЊЕ!

  2. Повратни пинг: НЕКА ЈЕ БЛАГОСЛОВЕНА ОВА ЖИВА ДУША! « фбр монитор

  3. Milutin каже:

    Pa Biorci iz Pazara i okoline su Srbi od starina.

  4. Bg каже:

    Многаја љета!

  5. Ибрахим М. Мулалић каже:

    СРПСКИ ПОНОС

    Ја сам Србин, српско д’јете,
    Српска ми је савијест чиста;
    Јуначких ми дједа слава
    Ко сунашце жарко блиста.
    Ја сам Србин – тим именом
    Вјечно ћу се поносити,
    Спас српскога славна рода,
    На срдашцу свом носити.
    Од мог рода, сто јунака
    Пр’јетило је грома сили,
    И српско су име мачем
    На камењу биљежили.
    Пред ударцем њиховијем
    Тресле су се веље горе,
    Ступали су вазда смјело
    По мејдану да се боре.
    Камо, камо Душан силни?
    Камо паша Соколија?
    То су дични синци Српства:
    Ко зв’језда им слава сија!
    Ја сам Србин – гусле имам,
    Уз њих тио попијевам,
    И љубављу – према Српству
    Своје пјесме загријевам,
    Славим Марка и Милоша;
    Славим храброг Ђерђелеза:
    Имам њину успомену,
    Бритки ханџар оштра реза.
    Па нек ми се душман јави,
    Нек на бојно поље дође;
    Мене хитац не прима се,
    Не може ме резат гвожђе,
    Маркова је ово рука,
    Топузином знаде бити;
    Хамајлија Алијина
    Од оштра ме гвожђа штити.
    Ја сам Србин – српско д’јете,
    За Српство ми душа гори –
    Робоваћу српском роду,
    Док ме црна смрт не смори.

    Муса Ћазим Ћатић (1899)
    СРПСКИ ПОНОС

    Ја сам Србин, српско д’јете,
    Српска ми је савијест чиста;
    Јуначких ми дједа слава
    Ко сунашце жарко блиста.
    Ја сам Србин – тим именом
    Вјечно ћу се поносити,
    Спас српскога славна рода,
    На срдашцу свом носити.
    Од мог рода, сто јунака
    Пр’јетило је грома сили,
    И српско су име мачем
    На камењу биљежили.
    Пред ударцем њиховијем
    Тресле су се веље горе,
    Ступали су вазда смјело
    По мејдану да се боре.
    Камо, камо Душан силни?
    Камо паша Соколија?
    То су дични синци Српства:
    Ко зв’језда им слава сија!
    Ја сам Србин – гусле имам,
    Уз њих тио попијевам,
    И љубављу – према Српству
    Своје пјесме загријевам,
    Славим Марка и Милоша;
    Славим храброг Ђерђелеза:
    Имам њину успомену,
    Бритки ханџар оштра реза.
    Па нек ми се душман јави,
    Нек на бојно поље дође;
    Мене хитац не прима се,
    Не може ме резат гвожђе,
    Маркова је ово рука,
    Топузином знаде бити;
    Хамајлија Алијина
    Од оштра ме гвожђа штити.
    Ја сам Србин – српско д’јете,
    За Српство ми душа гори –
    Робоваћу српском роду,
    Док ме црна смрт не смори.

    Муса Ћазим Ћатић (1899)

  6. Svestenik Mihailo V. Mikic каже:

    Nasoj dragoj SRBkinji i sestri u Gospodu Ivi Bihorac iz Staroga Rasa, cestitamo na njezinoj hrabrosti i odlucnosti da se vrati svojim Svetim SRBskim korenima i Pravoslavnoj veri Svetih Bogootaca svojih. Ona je dokaz da krv nije voda, da u njezinim zilama i svim muslimanima iz Raske, tece SRBska krv Svetih Pretaka nasih kojima dugujemo sve sto imamo. Istinite su reci poznatog SRBskog rezisera Nemanje (Emira) Kosturice, da su nasi muslimani „po jeziku sa kojim govore, po zemlji po kojoj gaze, po krvi koja u njima tece“ oduvjek bili i ostali po svojoj narodnosti samo SRBi: sinovi i kceri Svetog Save ciji su preci za vreme turske okupacije SRBskih zemljama da bi prezivjeli morali milom ili silom da prime Islam!

    Iva je dokaz da svaka ljudska dusa trazi Gospoda, Istinu Hristovu i Pravdu Boziju, da svaka ljudska dusa cezne za Bogom i vapije za ocinskom ljubalju Njegovom kao Psalmopevac koji kaze : „Zedna je dusa moja Boga, Boga zivota“. Spasenje duse svoje u ovome svijetu koji sav u zlu lezi, Iva je trazila i nasla u Pravoslavnoj vjeri Svetih Predaka svojih i Crkvi Hristovoj u vjernom narodu Svetog Save. Sestro Ivo, vracajuci se u Pravoslavnu vjeru Svetih Bogotaca svojih, na put Svetog Save koji vodi u zivot vjecni, u nasu Svetu Nebesku SRBiju, objavila si rat Knezu ovog svijeta koji u lazima i obmani drzi mnoge SRBe nase u Starome Rasu!

    Ali ti se ne boj nikoga osim Gospoda Boga svojega. Sa tobom je Istina Hristova i Pravda Bozija, sa tobom je sam Bog koji ce da te stiti i brani svojom mocnom rukom od svih neprijatelja i svojih i nasih. Blago tebi, i tvome potomstvu ako izdrzite u vjeri Hristovoj do kraja svoga zivota. Ivo, u svetu ces imati problema, ali nemoj zbog toga da se plasi srce tvoje. Gospod nas tesi i hrabri u svakoj nevolji blagim recima svojim: „Ne bojte se! Ja sam sa Vama u sve dane zivota Vasega. Ja sam pobjedio svijet“. U to ime sestro Ivo, zelimo ti sve najbolje od Jedinog Dobrog, Starog SRBskog Rodjaka Gospoda naseg Isusa Hrista, da Boziji blagoslov i ljubav Hristova budu sa tobom u sve dane zivota tvoga. Amin. Boze daj!

  7. ShtaTeGabri каже:

    „Уосталом, у Курану је преписан велики део Светог Писма (Библије), с тим што је протумачен на другачији и могли бисмо рећи, изврнути бајковити начин. Мислили смо пре свега на оне који издају Србију, али добро је што сте ово објаснили онима који Вас оптужују.“

    Ne bih sad da raspravljam sta je bajka a shta ne…ali zakucas coveka na krst i on „vaskrsne“ posle tri dana…to nije bajka? 🙂 Iz vode vino, to nije bajka? Dajte ljudi ne lupajte molim vas…pojma vi nemate ni o hriscanstvu, a josh manje o islamu…

  8. binSr каже:

    Greska,nazalost veliki deo biblije je godinama dobijao pogresan smer i ljudi su ga izokretali kako kome odgovara a preko 14 vekova Kuran je nepromenjen i isti je u celom svetu.Zasto ima preko 2000 razlicitih biblija u svetu.Malo konfuzije u pravoslavnoj veri,mozda malo vise a devojcica se vidi da je zalutala

  9. Samo jedna istinita vera hriscanska uz istinito ispovedanje vere PravoSlavlja , nad svim i iznad svega sila Trojice jedinosustnaje od Boga zivoga.

    • Bese POCETAK doce KRAJ u volji Boga zivoga.Sve izmedju su ljudske slabosti , prelescenosti slaba coeka od lukavago , slepilo kod ociju i gluhoca kod usiju i ljudske raspre …kojma kumuje nepomenik na svoju veliku radost.Tece zemno doba uz neprekinutu jednako snaznu zraku neopalne svetlosti sazdanu od Bozji svetitelja i ugodnika, neprekidnih novih pridruznika… Na koje se nazalost ,ugleda sve manje i manje .Al`to malo stado je so zemlji dok od goleme vecine sve obljutavi te otude i ova gornja diskusija.

  10. SLjEDBENIK KNJIGE каже:

    — Što se tiče ove devojke, ona je iz mješovitog braka (Otac musliman, majka pravoslavka), tako da ne možeš da kažeš da je iz Islama prešla u Hrišćanstvo,jer nije bila u nijednoj vjeri, bila je agnostik.
    Istina je da su joj prijetili, jer je cura nakon ovog čina, javno blatila Novi Pazar i Pazarce,putem društvene mreže Fejsbuk. Čak se drznula da javno kaže da „Pazarce treba sve na kolac nabit“. Toliko o tome kako ona “ ne govori ružne riječi,jer to nije u duhu pravoslavlja“.
    — Što se tiče korijena,dobro je poznato da su najveći broj muslimana na Balkanu činili,nekadašnji Bogumili, koji su se vodili kao hrišćanska sekta,mada su više imali zajedničko sa islamom,nego sa pravoslavljem,do te mere da ih je Stefan Nemanja,iliti Sveti Simeon žive palio (toliko o humanosti jednog sveca).
    Naravno da je imalo dosta Srba i Hrvata koji su prešli na Islam. Pa evo i dan-danas po Sandžaku bar 5,6 pravoslavca godišnje pređe na Islam (ali vi to nećete da objavite).
    — Što se tiče izdaje, hajde sad svi redom da se vratite u Pagane. Kako ste mogli da izdate vjeru pradjedova? NEKA MI TO NEKO ODGOVORI! A to je ujedno i odgovor na pitanje zašto su pravoslavci prelazili i zašto danas prelaze na Islam.
    >>>>>>> „Reci: ‘O sljedbenici Knjige, dođite da se okupimo oko jedne riječi i nama i vama zajedničke: da se nikome osim Allahu ne klanjamo, da nikoga Njemu ravnim ne smatramo i da jedni druge, pored Allaha, bogovima ne držimo!’ Pa ako oni ne pristanu, vi recite: ‘Budite svjedoci da smo mi muslimani!’ “ (Kur’an 3:64) <<<<<<<<
    — P.S. Za sve one neuke – Allah u prevodu znači JEDINI BOG (Al Lah). Termin "Allah" nije rezervisan samo za muslimane. Hrišćani koji govore arapskim jezikom kažu Allah, jer taj termin stoji u bibliji na arapskom. Čak i na aramejskom (Isusovom maternjem jeziku) Bog se kaže ALLAHA (tako ga je i sam Isus zvao)

    • Наравно да ви имате право да верујете у шта желите. Да, православни су издали паганство које сматрају за религију погрешну. Ви јесте издали Православље, тј. ваши преци. Да ли под притиском или због добитка или због уверења, то је друго питање. Једино није схватљиво зашто мноштво данашњих муслимана издаје своју отаџбину Србију. Најбољи карактери међу муслиманима у историји су били родољуби и неки од њих су дали и живот свој за своју отаџбину Србију.

      • Realan Bosnjak каже:

        Dragi moji PZV, argumenti su vam neodrzivi. Zasto forsirate da su Bosnjaci primili islam iz pravoslavlja? To su neodrzive gluposti. Udjite dublje u istoriju,naci cete Bogumile,koji su poceli da primaju islam jos pre dolaska turaka na ove prostore. 2/3 Bogumila je uzelo islam, a 1/3 se podelila (veci deo katolicanstvo,a manji deo pravoslavlje).
        Vasoj Ivi neka je sa srecom njena dobrovoljno izabrana vera,koju ja postujem,kao sto volim svoj islam. Zamislite da je neko moj na nasilan nacin primio islam – verujte mi,prvi trenutak koji bi mi se pruzio u zivotu,ja bih se vratio,kako vi kazete, u veru pradedova. Ali onaj koji primi islam,a jedino moze dobrovoljno (bez bilo kakve sile) vise se nikada ne vrati tamo gde je nekada bio,jer islam je nauka,zdravlje,filozofija,matematika,astronomija,fizika,medicina, da ne nabrajam dalje – Kur’an je zivot. I danas postoji original koji se nije ni u jednoj crtici izmenio za ovih 1400 godina (Primerak se cuva u Taskentu, glavnom gradu Uzbekistana).
        Dragi moji PZV,u Sandzaku godisnje po 5,6 pravoslavnih predje na islam i mi ne udaramo u bubnjeve,jer mi to smatramo normalnim i da taj sto je presao, nije nista specijalno uradio za Bosnjake,vec samo mnogo toga za sebe,a da o svetu i ne govorim koliko godisnje ljudi prihvata islam.
        Zato,ako ste zaista vernici i ista znate o veri,to se ne talambasa ko je gde otisao,a sasvim slucajno ja Ivu znam,a i vi ste je upoznali i videli ste o kome se radi,no necu o tome,to je njeno pravo i ja joj zelim svu srecu u svojoj,po majci, veru.
        S postovanjem, od Realnog Bosnjaka.
        P.S. Pokusajte da zaista upoznate druge sa kojima zivite,bice vam mnogo lakse i bicemo mnogo bolji prijatelji,ako samo pokusate da shvatite sta to nama drzava Srbija daje,a sta uzima od onog sto je nase izvorno. Artemiju je zabranila da ima svoju pravoslavnu crkvu (bila je u pravu), ali zato nama je izmislila jos jednu islamsku zajednicu,koja sluzi samo politici i srpskoj vladi. E zato sve dok nam se to radi,nama je drzava Srbija maceha, i nikada na njenoj strani biti necemo dok je ovakvo stanje – nikada. Nema nas ni u zastavi,ni u grbu,ni u himni, niti nam da ona prava koja je sama propisala ustavom i zakonom,pa mislite li vi da smo danas mi u 21. veku glupi? Zato Srbiju ne osecamo kao svoju drzavu i dok sve to ne popravi,nema sanse da Srbija moze nas da oseti kao svoje gradjane. Tako, dragi moji PZV, razmislja 90% Bosnjaka i tu jadnicu nemojte vise deranzirati,jer ona ne zna da kaze to sto ste vi napisali.

      • Наше је мишљење да су православни прелазили на ислам под притиском или због привилегија је поткрепљено и подацима из самих неких пазарских муслиманских породица. Немојте да мислите да немамо искуства суживота. И данас се дешава да многи издају веру због материјалних олакшица или под претњом, и то није чудно. Ви сте рођени у исламу и прихватате га срцем и то је Ваше право. Али, због Вашег права ми не можемо изменити историју.
        Управо, ово што сте рекли – да 90% муслимана не прихвата своју отаџбину је забрињавајуће, јер ми ту видимо незахвалност и према Богу на земљи у којој вам је Бог дао да живите. Што се тиче симбола, знам да би 100% Срба бранили Америку да је неко нападне иако на застави стоје звездице које нису омиљене Србима. Опет таква застава стоји испред сваке цркве као знак родољубља. На свадбама Срба се обавезно, поред српске носи и америчка. Ако би 90% Срба који живе у САД рекло да је не осећају као своју државу, то би и за нас значило једну незахвалност и срамоту иако нам је та држава учинила много зла. За саму САД, то би значило да се према Србима односе као према нелојалним грађанима. После намаза у НП су се јављали муслимани из БиХ и питали се зашто то нема у БиХ. Толико о угроженим правима муслимана у Србији. Покажите место у Турској, Јордану или било којој муслиманској држави да се муслиманско становништво исељава под притиском хришћана. То је могуће само у Србији – да се већински народ исељава под притиском мањине.
        Што се тиче епископа Артемија, нисте добро информисани – никад није правио другу цркву. Taкође, иако га државна власт прогони, он и они који га поштују не мрзе Србију као ви. Иначе, у Србији постоје неке групе, „истински православци“, које су формирали (и ми можемо без аргумената да кажемо УДБА) и које су се одвојиле од СПЦ.

  11. Edin каже:

    „Ива: Бити издајник значи напустити Бога, бити атеиста. А ја Бога нисам напустила. У Новом Пазару се псује Мајка Србија, химна, Светосавље, Крст, цркве, манастири…“

    Zivim ovde vec 17 godina, i nikad nisam cuo da je neko opsov’o Majku Srbiju, niti himnu, niti Svetosavlje, niti Krst, niti crkve niti manastire, jedan od mojih najboljih prijatelja je pravoslavac, dok sam sa mnogo njih u odlicnim odnosima, sa nekima sam cak i porodicni prijatelj, i puno vremena provodimo zajedno, nikad’ nisam imao problem ni sa jednim pravoslavcem iz Pazara ili okoline, jednostavno se pridrzavam onog , voli svoje postuj tudje, a ti Dalida , ili sad Ivo, nemoj tako da se brukas i da kvaris ugled naseg grada, jednostavno se suzdrzi komentara i nemoj da provociras, svi mi dobro znamo sta si ti objavljivala na svom fejsbuk profilu (U vezi navijaca), i kako sutra da ocekujes da te ljudi cene i postuju kad izadjes u carsiju? Logicno da ce svi da te prozivaju , jer ti prva prozivas preko fejsbuka. Ima puno toga da se pise o toj Ivi , o njenoj proslosti, i mnogim stvarima, jer Pazar je mali grad, sve se zna. Ali ja necu dublje da ulazim u to, jer to stvarno nije moja stvar, samo sam hteo da pojasnim neke stvari. 😉
    Zapamti, kako sadis tako vadis 😉

    Sve najlepse, srdacan pozdrav.

    • Не знамо колико сте искрени, поводом тога да се у Пазару не псују хришћанске светиње. То, једноставно, није тачно. И Црква и Господ Христос се псују. Ипак, захваљујемо на личном толерантном ставу.

  12. Istina каже:

    Ali zašto lažete da je Kur’an prepisan iz Biblije ?
    Navedite kao argument samo jedan jedini ajet iz Kur’ana da je prepisan….
    nikad nećete naći,a za Bibliju da mi date 5 dana ne bih stigao da navedem sve matematičke kobtradikcije…

  13. Alma каже:

    Kur’an je Bozija rijec, Isa a.s iliti Isus je Allahov poslanik i niko ga nije prepisao nego ste vi izvrnuli Istinu Jednu i Jedinu..

    • У Курану постоји чак и да се две особе из Библије грешком схвате као да су једна иста особа. Куран је прузета Библија у многоме и то од неког монаха који је био познаник Мухамедов, а хришћански јеретик.

      • SLjEDBENIK KNjIGE каже:

        Hajde da se ne razbacujemo tvrdnjama bez argumenata! Ostavimo po strani tvrdnje tipa „neki monah“, „neke osobe“,“neki slucaj“ i sl.

  14. denis каже:

    alahu ekber sta se sve dogadja danas u 21 vijek uporedjujete islam sa drugim vjerama mislim da smisla nema a dokaz za to je i muhamed s.a.a.s hocu reci svi boziji poslanici musa ili mojsije Nuha ili Nooj Isa ili isus oni su bili poslanici samo svom narodu znaci isus je bio poslat jevrejima plemenima kome su pripadali su bili slati ne nikako da pripovijedaju islam nego da ukazuju na istinu koja tek slijedi hocu reci da u vrijeme isusa islam nije ni postojavao to dosta muslimana danas nezna isus je vodio svoj narok ka vjeri koja tek u to doba je slutila da dodje uvijek je govorio svom narodu+docice jos jedan poslanik poslije mene ljudi pa treba da znate muhamed salalahu allejhi ve selam je poslat covjecanstvu nije poslat ni plemenu od kojih potice niti arapima niti kinezima niti judima poslat je kao pecat i zadnja uputa covjecanstu planeti na kojoj zivimo alah je objavio kur’an knjigu u koju nema sumlje a sadrzi u sebi zivot i poslanstvo svih poslanika musa nuha ibrahima isa isusa sadrzi u sebi hemiju matematiku medicinu gramatiku proslost sadasnjost i buducnost se nalazi u njemu znaci sve od a do s neki ce reci da ja ovo samo dobro pisem ali uznite procitajte nacicete dokaze alah dzelesanuhu kaze dao sam vam knjigu sa dokazima istinskim .isa alejhiselam nije pripovijedao o krstu niti o crkvi to ste sve vi iskrivili cak ni neznate kada je krst nastao ia danas puno skola fakulteta univerziteta nemuslimanskih koji daju odgovor da je krst nastao nekoliko stotina godina poslije isusove smrti a vi ga danas crtate kujete na krst subhan alah to vam dodje isto kao da je kur’an nastao stotine godina poslije muhamedove smrti a mi u njega vjerujemo mislim nema logike samo mogu reci jednu poruku svim vama pa i ovoj gospodjici evi bihorac Alah uputi na pravi put one koje on hoce isto tako odalji sa puta one koje on hoce a oni su zalutali Alah ce spasiti muhamedov umet to je nama obecao alah sa tobom eva ili bez tebe

    • Господ Христос није рекао да ће доћи пророк после њега, већ да ће Дух Свети сићи на апостоле и то ће бити оснивање Цркве. То се десило 50 дана по Васкрсењу. После Њега неће више бити учитеља који ће откривати неке нове истине. Ислам је суштински другачији од учења Јеванђеља. Крст је сила и спасење и овим знаком су се људи од крсне смрти Господа осењивали ради укрепљења и спасења.

  15. PAZARAC каже:

    KADA JE, GDJE, U KOJOJ BIBLIJI ISA.A.S. SEBE NAZVAO KRSCANINOM, PRAVOSLAVCEM, KADA JE ODOBRIO ALKOHOL, OBREZAN JE 8 DANA, KLANJAO SE JEDNOM I JEDINOM, (trebali citate iz biblije da vam pokazem)….BIBLIJA I MOLITVA JEDNOM BOGU…
    = treba da se vrši jedino prema Bogu. 2 Moj. 20,3 „Nemoj imati drugih bogova uza me.“; 2 Moj. 34,14 „Jer ne valja da se klanjaš drugom Bogu: jer se Gospod zove revnitelj, Bog je revnitelj.“; 5 Moj. 6,13 „Gospoda Boga svog boj se, i NJemu služi, i NJegovim se imenom kuni.“; 5 Moj. 10,20 „Boj se Gospoda Boga svog, NJemu služi i NJega se drži, i NJegovim se imenom kuni.“; 1 Sam. 7,3 „A Samuilo reče svemu domu Izrailjevom govoreći: Ako se svim srcem svojim obraćate ka Gospodu, povrzite tuđe bogove između sebe i Astarote, i spremite srce svoje za Gospoda, NJemu jedinom služite, pa će vas izbaviti iz ruku filistejskih.“; 2 Car. 17,36 „Nego Gospoda, koji vas je izveo iz zemlje misirske silom velikom i mišicom podignutom, NJega se bojte i NJemu se klanjajte i NJemu prinosite žrtve;“; Isa. 42,8 „Ja sam Gospod, to je ime moje, i slavu svoju neću dati drugom ni hvalu svoju likovima rezanim.“; Mt. 4,10 „Tada mu Isus reče: Idi od mene, Satano, jer je napisano: Gospodu Bogu svome klanjaj se i njemu jedinome služi!“; Lk. 4,8 „I odgovarajući Isus reče mu: Idi od mene, Satano, jer je pisano: Gospodu Bogu svojemu klanjaj se, i njemu jedinome služi.“; Otk. 4,11 „Dostojan si, Gospode i Bože naš, da primiš slavu i čast i silu, jer si Ti stvorio sve, i voljom tvojom sve nastade i sazda se.“….
    Nemojte da pricate da je Kur’an prepisan iz biblije jer to nije tacno…objavljen je bas zbog stvari koje ste vi izvitoperili…da vjerujete u Bibliju onda biste je slijedili, ovako slijedite Pavla (savla kji nikada nije sreo ili vidjeo Isa.a.s vec vas je proganjao i ubijao…
    Muslimani vjeruju u Jednog i Jedinog, podrzavaju i prihvataju sve iz predhodnih objava koje se poklapaju sa Kur’anom, vjeruju u SVE predhodne poslanike, vole ih i cijene jer su svi spomenuti u Kur’anu…itd. itd….
    OSTAVITE SE NEBULOZA I PRICA O KOJIMA POJMA NEMATE…

    • Много питања. Наравно да Господ Христос није назвао себе „хришћанином“. Ни Стефан Немања се не назива „Немањић“, иако је родоначалник Немањића. Господ је један у три лица, једна суштина а три ипостаси, као што су два ока а један вид.

      • Muslimanka каже:

        Mozete li da mi pojasnite, ako se Bog pojavio na zemlji u ljudskom obliku, odnosno u telu Isusa, kako to da se Isus klanjao Bogu i da ga je molio za razne stvari, molio je samog sebe ili sta? Kako to da se sam Isus molio jednom Bogu a njegovi sledbenici veruju u trojstvo? Kako to da verujete da je Isus Bog ili Bozji sin kada on nikada to za sebe nije rekao? Zar ne mislite da je puno kontradikcija u svemu ovome?

      • Muslimanka каже:

        Da li mozete da mi kazete koja je bila Isusova krsna slava, i koje je sve svetce slavio? da li znate da u bibliji stoji da je dozvoljeno jesti samo zivotinje koje su prezivari i papkari, a da svinja ne spada u prezivare?

      • У периоду Старога Завета Бог се откривао и као „Тројица ипостаси“, али не директно већ нејасно, јер то беше тек период припреме Спасења. Ипак, постоје нека сведочанства која се односе на ипостаси (лица) Свете Тројице, као што је на пример израз: „Да начинимо човека по лику НАШЕМ“ (Пост. 1,26); троструко певање: „Свет, Свет, Свет је Господ Саваот“ (Ис. 6,3; Откр. 4,8); јављање тројице младића код Мамвријског дуба, којима је Авраам принео дарове и поклоњење (Пост. 18,1-2). Такође, постоје неке потврде за Логоса (Реч) Божијег (Пс. 106,20; 118,89) и Духа Божијег (Пс. 32,6; 103,30-31; Јов 33,4).
        У Новом Завету докази за постојање Свете Тројице и потврда да Христос јесте Бог налазе се у речима Господњим: „идите и научите све народе, крстећи их у име Оца и Сина и светога Духа“ (Мат. 28,19), „Кад бисте мене знали онда бисте знали и Оца мог; и одселе познајете Га, и видесте Га“ (Јован 8,19; Филиб.3,8), „Рече Му Филип: Господе! Покажи нам Оца и биће нам доста. 9. Исус му рече: Толико сам време с вама и ниси ме познао, Филипе? Који виде мене, виде Оца; па како ти говориш: Покажи нам Оца?“ (Кол. 1,15, Јевр. 1,3), „И шта год заиштете у Оца у име моје, оно ћу вам учинити, да се прослави Отац у Сину.“ (Мат. 7,7; Мар. 11,24; Лука 11,9), Јован 15,7; Јаков 1,5), „А утешитељ, Дух Свети, ког ће Отац послати у име моје, Он ће вас научити свему и напоменуће вам све што вам рекох.“ (Лука 24,49; Јован 2,22; Дела 11,16; 1.Јов. 2:27) итд.
        Према православном веровању Исус Христос има две природе- људску и божанску, он је Богочовек Христос. Безгрешни човек и Бог. Као човек он се молио Богу и учио нас како да се молимо („Оче наш“).
        Што се тиче једења свињског меса, старозаветни обредни закон, у који спада и закон о чистим и нечистим јелима и закон о суботи и осталим празницима, је укинит доласком Христа. То јасно каже апостол Павле у Посланици Колошанима: „Да вас, дакле, нико не осуђује за јело или пиће, или за какав празник, или за младине, или за суботе. Што је сенка онога што ће доћи, а тело је Христово.“ Дакле, Стари Завет са свим својим обредним прописима и празницима јесте сенка онога што ће доћи, а то што ће доћи је Тело Христово – Новозаветна Црква. „А Петар им отпоче излагати по реду говорећи: 5. Ја бијах у граду Јопи на молитви, и видјех у заносу виђење: некакав сасуд силажаше као велико платно са четири краја и спушташе се с неба, и дође до мене.6. Загледавши у њега пажљиво, размотрих и видјех четвороножне животиње земаљске и звјериње и гмизавце и птице небеске.7. И чух глас који ми говори : Устани, Петре, закољи и једи. 8. А ја рекох: Нипошто, Господе, јер ништа погано или нечисто никада не уђе у моја уста.9. И одговори ми глас са неба по други пут: Што је Бог очистио, ти не погани!10. А ово би трипут; и узе се опет све на небо.“ (Дела апостолска)
        Слава је карактеристична светковина само за Србе. Слава је молитвено прослављање светог на чији је празник одређена породица примила Хришћанство. У хришћанству је молитвени помен светих уобичајена појава, јер хришћани од светих (оних који имају слободу да се у Царству Небеском моле за нас грешне, јер свети и спасени није исто) траже молитвено заступништво пред Господом. Дакле ми се не поклањамо светима као Богу, већ их поштујемо као угоднике Божије, који се моле за нас.

  16. Pazar каже:

    Objavite mi komentar!!!
    Kakva glupost da psujemo Isusa ( Isu alejhi selam) nama je to zabranjeno i mi ga postujemo i volimo vise nego vi hriscani. On je bio sunecen 8 dana nakon njegovog rodjenja, mi se sunetimo, vi ne! On nije jeo svinjetinu, u bibliji stoji da je svinjetina necista, nauka kaze: (knjiga bioenergetska terapija od Keymera, Schmedtman i Reinholda: “Svinjsko meso je za vreme i posle terapije absolutno zabranjena” pisu kriscani, ne muslimani!!! Pa kazu dalje:”jer je svinjsko meso za coveka jako toksicno, jako otrovno jer ima visok udio masnoce i u odnosu da druge vrste mesa obogacena intracelularno. Ima visok nivo holesterola itd moglo bi se danima pisati. Isus (isa a.s.) je rekao: Jevandjelje po Mateju 5, paragraf 16,17: da nije dosao da zakon prijasnjih poslanika iz starog zavjeta ponisti, nego da ispuni i ko pokvari i najmanji zakon od ovih zakona, taj ce se nazvati najmanjim u nebeskom carstvu. Vasa BIBLIJA ide dalje pa kaze: “Smatrajte necistom svinju,…jer ima rascijepane papke i jer konzumira a ne prezijeva…Ne smete njeno meso jesti, ni dodirivati njihove lesine, smatrajte je necistom” Biblija, Levitski zakonik 11;7,8) Svinja jede svoje mrtvo “dete”, jede drugu mrtvu svinju, meso, izmet, pari se sa svim svinjama”
    Dalje Isa a.s. (Isus) nije pio alkohol, mi muslimani ne jedemo svinjsko, ne pijemo alkohol AlI i njabolji hriscani to rade. Isusova majka nije bilu monahkinja niti sta slicno, nosila je maramu hriscanke ne nose maramu, muslimanke da. U bibliji stoji da zena mora da nosi maramu u suprotnom da se osisa do glave. Isus je klanjao kao muslimani: Biblija po Mathijasu 26;39: objasnjava da je on pao celom na tlo i klanjao “KAO MUSLIMANI”..Svako ko ima razum shvatice da je Islam jedna jedina prava religija”“”

  17. strelac каже:

    Иво на многаја љета !
    Сви ови коментари исламизираних Срба довољно говоре о њима и њиховој вери ….
    Истина је само једна а то је ПРАВОСЛАВЉЕ

  18. Žana каже:

    Dobar dan svima, zelim reci par stvari i smatram da imam na to pravo, da iznesem svoje misljenje.. Procitala sam intervju, i prvo sto sam zapazila da osoba koja je vodila intervju ni povrsno ne poznaje islam kao vjeru. Podjimo od pocetka. Bog je stvorio 1 covjeka, kojije samim time i vjerovao u jednog Boga. Znaci nije mogao vjerovati u to da Bog ima sina, majku, djecu il sta vec..Taj prvi covjek vjerovao je u Bozije jedinstvo. Samim tim vjera tog covjeka bi trebala biti vjera svih njegovih potomaka. Medjutim, u danasnje vrijeme imamo toliko vjera da ih ni prebrojati ne mozemo. Kako da znamo koja je medju njima prava vjera? Pa ona sa kojom je stvoren i prvi covjek, to je prava vjera. Znaci on je vjerovao da je Bog jedan, da je On svemoguc, da nema djece, da nema druga u vladanju,..,jer da ima Bog druga u vladanju ili dijete On vise ne bi bio Bog, izgubio bi data svojstva. Kakvu, dragi ljudi, vi imate sliku o Bogu? Samo zamislite sta je sve stvoreno od atoma pa do svemira, pa zar je to stvorio covjek? Ne..to je stvorio Bog i to sve u skladu..cak i nas same..Vjera svih nas bi trebala biti ona vjera sa kojom je stvoren prvi covjek, ali mi smo ti i nasi preci koji su izmijenili vjeru i dodavali kome se sta dodavalo i odbili se od prave vjere. Sta je islam? Islam je vjera u JEDNOG JEDINOG BOGA koji nema sina, kcerku, majku, zenu, itd.. Allah je arapska rijec koja znaci JEDAN-OSIM KOGA DRUGOG BOGA NEMA. Zar tu islam laze? Ne. Ko je bio Muhammed? Pa on je bio obican covjek, poslat od Boga da siri vjeru u Jednog Boga (islam). Ko je bio Adam? Pa i on je bio covjek koji je poslat od Boga da siri vjeru u Jednog Boga (islam). Ko je bio Isus? Pa i on je bio covjek koji je poslat od Boga da siri vjeru u Jednog Boga (islam). Svi poslanici su bili poslati sa istim zadatkom, da podsjecaju nas i anse pretke da se vratimo vjeri, jedinoj pravoj, da vjerujemo u Jedinstvo Bozije i da mu ne pripisujemo druga. Pa Bog ne slici nikome! Kako mozete reci da neko potice od nekoga, musliman od Srba itd..da su se poturcili..dragi moji, nije islam od turaka niti ne znam od koga, islam je od Adama. Muhammed nije doveo islam! Njega je Bog poslao da VRATI vjeru (islam) medju ljude, i on je poslat svima nama, dok su predjasnji poslanici bili poslani samo odredjenim narodima. Nije Isus taj koji je kriv sto su ljudi njega proglasili sinom Bozijim, pa zar bi jedan covjek, jedna praska zemlje to ikada se usudila reci? Da je dijete Bozije? On je dosao sa zadatkom, a ono sto su ljudi uveli nakon njega, pa on za to nece odgovarati, on je za to cist pred Bogom. To sto je Bog Mariji dao da rodi sina bez zaceca, pa sta je tu cudno?? Bog je SVEMOGUC! To nikako ne znaci da je Isus sin Boga..on je Njegovo stvorenje..kao i Adam koji je stvoren i bez majke i oca..To sto je lijecio slijepe, itd..pa to je sve radio Bozijom voljom, bez Njegove volje to Isus nikada ne bi mogao uraditi..i predjasnji poslanici su imali svoja cuda..samo na razlicite nacine… Ali nakon njegovog uzdignuca, ljudi su izmijenili sve, napisali Novi zavjet na osnovu prenesenih prica itd..i sami znate koliko postoji verzija Biblije danas, da se vise ne zna ko je sta mijenjao i unosio..To ne moze biti Bozija knjiga, toi sami znate samo necete da prihvatite..I kako uopste mozete reci da je Kuran prepisan iz Starog zavjeta?? Jel vi znate sta sve u SZ pise? Kako mozete to pomisliti kada u SZ se zena opisuje znate i sami kako i kojekakvi dogadjaji, da se zgrozis..a znate li kako je Kuran opisao zenu? Znate li da Kuran, ne Biblija, daje Mariji mejsto najcasnije zene ikada stvorene, sama sura je po njoj nazvana.Znate li da se Isus u Kuranu pominje vise puta nego sam Muhammed? Ne znate vi, dragi mnoji, mnooogo toga.. Kuran je posljednja i zadnja Bozija objava, data Muhammedu, da se njome vrate ljudi na pravi put, oni koji su nakon Isusa skrenuli sa pravog puta i uveli novu vjeru i koji su ga proglasili sinom Bozijim. Kuran je spusten svima nama, Kuran je knjiga cije niejdno slovo od objave nije promijenjeno, nijedno! Zasto? Zato sto se sam Bog zakleo da Kuran niko nikada nece moci izmijeniti, kao sto su uradili sa Biblijom itd.. Kako mozete reci da Isus nije musliman, kada znate da jeste? Pa on je padao nicicem na tle, uzimao abdest, bio obrezan,nije jeo svinjetinu, itd..sve je radio kao muslimani! Sve sto sam rekla mozete provjeriti u Bibliji. I nemojte reci da su to bili zakoni SZ, jer Isus ih nije ponistio vec dopunio, i to u Bibliji pise. Isus i Muhammed su braca po vjeri, ma koliko vi to negirali, oni su bili vjernici u Jednog Boga, i iskreno mu ispovjedali vjeru! To sto sada mnogi ne sliejde njihovu vjeru oni sa tim nemaju nista, jer su im prenijeli objavu a na nama je dal cemo im povjerovati ili ne. Dalje, niko nikoga u islam ne moze natjerati, jer islam nije to cime ga vi predstavljate..islam je vjera mira, ljepote, prava istinska vjera..i jedina. Svako dijete se rodi kao musliman (vjenik u Jednog Boga ), ali kasnije ga rodjtelji odgajaju u drugoj vjeri. U Kuranu ima jedan ajet koji glasi “ u vjeri NEMA PRISILE, pravi put se JASNO razlikuje od zablude“..to je odgovor na ono da su se srbi na silu poturcili itd..Zapamtite, nasa vjera nije od Srba, Turaka itd..nasa vjera je od Adama!! Da, od prvog covjeka i svi smo mi iste vjere, samo sto neki ne zele to da prihvate, jer ne mogu Bozija stvorenja biti 1000vjera, vec samo jedne. Muhammed je bio covjek koji je bio nepismen i u tom periodu nije ni postojao SZ na arapskom, cak i da je bio pismen ne bi ga mogao prepisati, jer ga nije ni imalo..I ne predstavlajjte ga pogresno, jer to je bio najbolji covjek iakda stvoren, koji je zbrinjavao udovice i razvedene zene, sto se danas dan svi stide da urade, koji nikada nije bio sit, jeo je danisam samo hurme da bi drugi imali da jedu, koji nikada lagao, varao, krao, udario zenu ili nekog drugoga..kojije u bitke isao samo u samoodbrani i zabranjivao ubijanje djece i zena, koji je rekao da je najbolji vjernik onaj koji je najbolji prema svojoj zeni!! Zena u islamu ima tolika prava da bi plakali kada bi to sve saznali, jer ste bili slijepi! Ja protiv ove Ive nemam nista, njen izbor potpuno..samo bih volejla da makar jednom vidi kako je Isus zivio i da vidi da je on zivio islam, a ne onocime ga Hriscanstvo danas predstavlaj..HEJ, pa ljudi se danas mole njemu, Mariji pored Boga?? Isus nema nista s tim..mole se svecima, kojim svecima?? Obicnim smrtnicima koji sami sebi ne mogu pomoci!! Da mogu ustali bi iz grobova! Ljudi se mole ljudima!! Daleko su otisli od prave vjere…nazalost… Zelim takodje dodati, da sam ja bila pravoslavka, ali eto hvala Bogu, pa sam prestala da se molim nekom mimo Njega, i to sto sam shvatila da je On daleko iznad onih koje Njemu ravnim smatraju, da je on Bog svih nas, da smo mi svi rodjeni iu jednoj istoj vjeri, da On nema dijete, zenu, druga u vladanju, da je On Svemoguc i Jedan Jedini..da, vratila sam se vjeri u kojoj sam i rodjena, islamu. Vec dvije godine kako sam se vratila na pravi put, kako se molim samo Njemu, kako mu zahvaljujem onako kao sto su to i Isus i Muhammed radili.. Da li sam imala prijetnji? Jesam naravno, od pravoslavaca koji su se kleli da ce me ubiti i psovali mi sve zivo..ali ja se ne osvrcem na to, jer me tome vjera uci, da su oni „slijepi“ pred tolikim dokazima, „slijepi“ za istinu..odbijaju da budu ono sto treba da bude svaki covjek…Islam je laka vjera, predivna vjera, i ko iole ima razuma shvatice da sam u pravu.. Pozdravljam vas onako kako je to Isus radio MIR VAMA ( selam alejkum ) ❤

  19. Istina jeste samo jedna :PRAVOSLAVLJE .
    Vera u prevecnoga Tvorca Neba i Zemlje i svego vidljivo i nevidljivo.

    Svetosavlje kao vrhunac vjere u Sv svetu Trojicu uz opredjeljenje Hristovi cada : zemaljsko je za malena carstvo , al`Nebesno uvijek i do vijeka.

    Srbi su to recju svojom al`gorkim iskustvom svojije sabrace slabi i otpali , izrekli na vavijek vjeki – nizasto NE prodat vjeru za veceru ! Sto su to neki uradil `sudit `ce im Nebo a mi i zalimo ka bezumne. Dok se njiov brat patio pod jarmom ismailcana , terorom kojeg civilizacija dotle ne vidje , oni se zaturbanili i poceli klanjat zadnjicom Istoku a glave zaturiv uz zadnjice onih u ispred nji klanjalica u prednji redovma . ., … Dovoljno to vidjet , pa da se coek zgrozi jer nas Otac nas stvori na dostojanstvo.
    Al`od fizicki simbola kojima robuju , gora je nutrina njina poturicka koja i `oslobodi stida , oslobodi griznje savesti te im ruke postase najbolji poslusnici novijeh gospodara te im ruke ogrezose u zulum, koji vrse nad svojom jednorodnom bracom od dana turcenja i odricanja od Hrista pa do sade , do danasnja dne.
    Ipak osta u nasijem molitvenicima molitva za ove otpale , jerbo srbin svetosavac nikad nije mrzo na svoga gresna brata, na coeka komu djavo prekri svojom opasnom obrazinom duhovno OKO , VEC MRZ JE NA GREH KOJI COEK PRAKTIKUJE I SLUGA MU JE .Na greh koji je djavo usavrsio da ga slaboveran ne prepozna ka greh vecma da mu robuje i uz to se jadan i zalostan cak, i raduje!

  20. Istina jeste samo jedna : Pravoslavlje
    Vera u prevecnoga Tvorca Neba i Zemlje i svego vidljivo i nevidljivo.

    Svetosavlje kao vrhunac vjere u Sv svetu Trojicu uz opredjeljenje Hristovi cada : zemaljsko je za malena carstvo , al`Nebesno uvijek i do vijeka.

    Srbi su to recju svojom al`gorkim iskustvom svojije sabrace slabi i otpali , izrekli na vavijek vjeki – nizasto NE prodat vjeru za veceru ! Sto su to neki uradil `sudit `ce im Nebo a mi i zalimo ka bezumne. Dok se njiov brat patio pod jarmom ismailcana , terorom kojeg civilizacija dotle ne vidje , oni se zaturbanili i poceli klanjat zadnjicom Istoku a glave zaturiv uz zadnjice onih u ispred nji klanjalica u prednji redovma . ., … Dovoljno to vidjet , pa da se coek zgrozi jer nas Otac nas stvori na dostojanstvo.
    Al`od fizicki simbola kojima robuju , gora je nutrina njina poturicka koja i `oslobodi stida , oslobodi griznje savesti te im ruke postase najbolji poslusnici novijeh gospodara te im ruke ogrezose u zulum, koji vrse nad svojom jednorodnom bracom od dana turcenja i odricanja od Hrista pa do sade , do danasnja dne.
    Ipak osta u nasijem molitvenicima molitva za ove otpale , jerbo srbin svetosavac nikad nije mrzo na svoga gresna brata, na coeka komu djavo prekri svojom opasnom obrazinom duhovno OKO , VEC MRZ JE NA GREH KOJI COEK PRAKTIKUJE I SLUGA MU JE .Na greh koji je djavo usavrsio da ga slaboveran ne prepozna ka greh vecma da mu robuje i uz to se jadan i zalostan cak, i raduje!

  21. Prostite rodjeni, ikonica s uturila ,da neznajem kako i zbog ceg (?)Zato ponovih slanje svog komentara(docim misljenja).
    Od srdca moli za oprost ,

    gresni rab.

Оставите одговор

