МИТРОПОЛИТ АМФИЛОХИЈЕ ШАЉЕ ЦРНОГОРСКУ ОМЛАДИНУ У СЕКТУ

9. правило Лаодикијског Сабора

Не може се допустити, да они, који припадају Цркви полазе ради молитве или службе у гробља или у такозване мученичке храмове јеретика, а који то чине, ако су верни, имају бити ван општења за неко време. Покају ли се и исповеде да су згрешили, нека се опет приме.

Ученик – Могу ли се од прелести која се назива “мњење” рађати некакве опипљиве, видљиве несрећне последице?

Старац – Из овог типа прелести настале су погубне јереси, расколи, безбожништво, богохулство. Најнесрећнија видљива последица њена јесте делатност неисправна и штетна и по себе и по ближње – зло које се, без обзира на његову јасност и велике размере, слабо опажа и тешко схвата. Са делатницима молитве зараженим “мњењем” дешавају се и несреће које су свима очигледне, али ретко, јер “мњење”, премда доводи ум у ужасну заблуду, не изазива помахниталост, као што је случај са растројеном уобразиљом.

Како јевља „Глобални хришћански радио“ Светигора:

Са благословом Високопреосвећеног Митрополита Амфилохија група младих појединаца из Црне Горе већ другу годину боравиће у монашком кампу Тезеј у Француској од 02.-15. августа. Цијена учествовања у трошковима износи 235е, а пријаве се врше на број…

Истовремено, док народ који одлази на литургије епископа Артемија назива „сектом“ иако тај народ следи учење православне вере, митрополит Амфилохије даје благослов православној омладини из Црне Горе да одлази на молитве и духовну изградњу у праву секту, римокатоличко-протестантски манастир Тезеј, који врло подсећа на једну религиозну хипи-комуну. Млади вођа групе признаје да Црногорци који са њим одлазе нису толико упознати са православном вером. Из тога следи да су подложни врбовању и прихватању јеретичког учења и духа ове римокатоличко-протестантске секте.

Делегација православних Црне Горе која одлази у Тезе на духовне сеансе

Ђорђе Пуповац, вођа групе, каже да су, с обзиром на благослов митрополита, чланови групе већим делом православци али пошто се ради о „екуменској“ заједници постоји могућност да и припадници других религија пођу са њима. То је могуће, ако „путници“ прихвате начин живота у кампу. Ђорђе тврди да је први пут ишао преко Епархије сремске пре неколико година. Колико знамо, Епархија бачка је до сада организовала овакве експерименте.

Ово је друга година како Црногорци одлазе у овај јеретички камп: „Прошле године, што се каже, смо збили редове… Доста је људи било скептично, нису знали где иду тачно. Међутим, информисали смо их на прави начин.“

„Свакодневица се проведе слушајући предавања монаха из кампа. Они то зову „Увод у Библију. Онда, поделе нас у групе са другим људима из читавог света. У групе по 7-8, где ми расправљамо, наравно и о религији, традицији и култури, о земљама из којих долазимо. Из дана у дан се састајемо. Дакле, камп који прави радионице типа волонтерског рада. јер њима је поента, дакле, поента је у удруживању, како би учествовали сви у трошковима, дакле, сви на истом нивоу учествовали у животу у кампу. Дакле, седам дана је боравак у кампу, од недеље до недеље. И, као што сам већ рекао од 4-5.000 људи се скупи из читавог света из недеље у недељу… Кад би се повезали са људима који су још ближе Цркви него нама, да би посета том месту требало да постане традиција Црне Горе. Јер, ништа човек не може да изгуби, може само да добије…“

Он каже да ће ове године тамо бити од 02-15. августа. Нада се да ће се екипа из Црне Горе убудуће „још боље приказати у кампу, стећи нова искуства и организовати се једноставно као заједница и да ће то бити још један вид зближавања унутар младих у православној Цркви“. Ђорђе каже да домаћини нису имали никаквих проблема са његовом групом док је са друге стране група из Црне Горе видела слику света коју ретко гледа – неколико хиљада људи из целог света независно од боје коже, вере, религије, места из којег долазе „сви су се уклопили и буквално стопили у једно.“ Наставља: „Једно време смо и вечери проводили заједно, кроз дружење, гитаре итд.“

Дан у кампу Тезе по Пуповцу:

-Устајање је око 8.оо

-доручак

-јутарња молитва („Никога не условљавају. Али, врло интересантно: поћи у цркву на њихову јутарњу молитву… Тамо има монаха који су и католици и протестанти. Имамо руске православне свештенике… Дакле, сви заједно певају различите песме. Сви добијамо лист папира са тим песмама које ће то јутро да се певају.

-домаћини кампа држе предавање од пола сата-сат, Увод у Библију.

-рад по групама из читавог света,

-волонтерски рад (прање суђа, продаја сувенира)

„Поента тог кампа, то су „Сусрети поверења“ како их они зову… Ми смо то тако и осетили. Никакав притисак нисмо осетили од домаћина или од неких људи са стране који су као ми дошли. Пратили су неки свој лични осећај и ми смо то тако доживели… Тражимо различите канале како би људи били свесни о чему се ради…“, каже Пуповац.

Заједница из Тезеа је међународна кршћанска екуменска заједница коју је основао брат Роже (на слици) 1940. године у Француској. Налази се у сеоцу Тезе на југу Бургундије.
Браћа се завјетују за цијели живот на дијељење материјалних и духовних добара, на целибат и велику једноставност живота. Данас заједница окупља више од стотину браће, католика и протестаната различитих подријетла, из више од двадесет пет земаља.
У срцу дневног живота у Тезеу су три заједничке молитве. Браћа се уздржавају властитим радом. Не примају дарове или донације. Не примају нити обитељско насљедство за себе, већ заједница га посвећује најсиромашњима. Нека браћа живе у малим «братствима» међу сиромасима. (Википедија на хрватском)

Неколико речи о природи молитава које се врше у јеретичким заједницама из пера светог Игњатија Брјанченинова:

-Велики део подвижника Западне Цркве, проглашених у њој за највеће светитеље – након њеног отпаднућа од Источне Цркве и након одступања Духа Светога од ње – молили су се и стекли виђења, разуме се, лажна, примењујући метод који сам поменуо. Ти тобожњи светитељи били су у језивој демонској прелести. Прелест се већ и природно рађа из богохулства којим је код јеретика изопачена догматичка вера. Понашање подвижника римокатолицизма, обузетих прелашћу, било је увек егзалтирано услед необичног вештаственог и страсног распаљивања. У таквом се стању налазио Игнацио Лојола, оснивач језуитског реда. Његова уобразиља била је до те мере разбуктана и развијена, да му је, по властитом признању, било довољно да само пожели и уложи мали напор, па да му се пред очима јави ад или рај, већ према његовој жељи.

Смештај поклоника

-Као што неправилно дејство ума води у самообману и прелест, на исти начин у њих води и неправилно дејство срца. Неразумном гордошћу испуњени су жеља и стремљење да се духовна виђења примају умом који није очишћен од страсти, који није обновљен и изнова рођен десницом Духа Светога; истом таквом гордошћу и неразумношћу испуњени су жеља и стремљење срца да се наслади светим, духовним, божанским осећајима, када оно још уопште није способно за такве насладе. Као што нечисти ум, желећи да гледа божанска виђења, а немајући могућности да их гледа, ствара за себе виђења из себе самог, њима обмањује и прелашћује себе, тако и срце, настојећи да окуси од божанске сласти и да позна друге божанске осећаје, и не налазећи их у себи, ствара те осећаје из себе самог, њима се прелашћује, обмањује, упропаштава, улазећи у сферу лажи, у општење са демонима, потчињујући се њиховом утицају и потпадајући под њихову власт. У невидљивом Богослужењу може бити употребљен само један од свих осећаја срца у његовом стању палости – туга због грехова, због греховности, због палости, због своје погибли, која се назива плачем, покајањем, скрушеношћу духа. То је посведочено и у Светом Писму. “Јер жртве нећеш: ја бих је принио; за жртве паљенице не мариш” (Пс. 51, 16); и сваки срдачни осећај за себе, и сви заједно, нису угодни Теби, јер су оскврњени грехом и изопачени падом. “Жртва је Богу дух скрушен: срце скрушено и смерно Бог неће одбацити” (Пс. 51, 17). Та је жртва – одрична; приношењем те жртве природно се укида приношење осталих жртава: приликом покајања сви други осећаји замиру. Да би жртве осталих осећаја постале благоугодне Богу, потребно је да се претходно благовољење Божије излије на наш Сион, потребно је да се претходно обнове зидови нашег разореног Јерусалима. Господ је праведан, свесвет: и једино су праведне, чисте жртве, за које је природа људска способна тек по обновљењу своме, благопријатне Господу праведном и свесветом. За жртве и паљенице оскврњене Он не мари. Постарајмо се да се очистимо покајањем! “Тада ће Ти бити миле жртве правде, принос и жртве паљенице; тада ће метати на жртвеник Твој теоце” (Пс. 51, 19) – новорођене осећаје човека обновљеног Духом Светим.

Екуменистичка молитва у Тезеу

-Лажне представе и созерцања, услед природног саучествовања и садејства ума са срцем и срца са умом, неизоставно прате прелашћујућа, слашћу испуњена срдачна осећања: она нису ништа друго до дејство перфидног сладострашћа и таштине. Они који су се заразили овом прелашћу постајали су проповедници лажног аскетичког учења, а понекад и јересијарси, на вечну погибао своју и ближњих својих. Свети Исаак Сиријски у 55. Слову помиње како је неки Малпас у отшелништву водио веома строг подвижнички живот са циљем да достигне у високо духовно стање; пао је у високоумље и очиту демонску прелест, и постао оснивач и предводник јереси евктита. Као пример за аскетичку књигу написану у таквом стању прелести које се назива мњење може се назвати спис Томе Кемпијског под називом “О угледању на Христа”. Он одише перфидним сладострашћем и високоумљем, које у људима заслепљеним и испуњеним страстима изазива насладу, а њу такви држе за окушај благодати Божије. Ти несрећни и помрачени људи не схватају да, пошто су помирисали перфидно

19. фебруара 2011. у Богословији Светог Петра Цетињског на Цетињу брат Ришар из манастира Тезе код Лиона одржао је предавање на тему „Манастир Тезе код Лиона – мјесто хришћанских сусрета“. Предавање је благословио Његово Високопреосвештенство Архиепископ Цетињски Митрополит Црногорско – приморски Г. Амфилохије

злосмрадије страсти што у њима живе, њиме се наслађују, и у слепилу своме њега држе за миомир благодати! Они не разумеју да су за духовну насладу способни само Свети Божији, да духовној наслади мора претходити покајање и очишћење од страсти, да грешник није способан за духовну насладу, да он мора бити свестан да је насладе недостојан, одбацивати је, уколико почне да му се јавља, као нешто што није њему својствено, као очито и погубно самопрелашћење, као перфидни покрет таштине, високоумља и сладострашћа. Слично као и Малпас у отшелништву су у снажну прелест демонску достигли Фрањо Асишки, Игнацио Лојола и други подвижници римокатолицизма (након одељивања Западне од Источне Цркве), који се у његовом крилу сматрају Светима. “Када Фрањо би узет на небо”, приповеда његов хагиограф, “Бог Отац, угледавши га, доспе у недоумицу, коме би дао предност: да ли Сину Своме по природи, или сину по благодати, Фрањи”. Шта може бити страшније, наказније од те хуле, жалосније од те прелести!

У почетку је тегобан уму тесни пут послушности Цркви; али он изводи на широко поље и слободу разума духовног, пред којим нестају све тобожње нелогичности што их телесни и душевни разум налази у прецизном покоравању Цркви. Не допустимо му да о духовним стварима чита друга штива осим књига написаних од писаца из Цркве истините, за које је и сама Црква посведочила да су органи Духа Светога. Онај ко чита свете писце неприметно постаје заједничар Духа Светога Који обитава у њима и говори кроз њих; читалац списатеља јеретичких, макар они својим већем јеретичким и били одликовани називом светих, постају заједничари лукавог духа прелести (Свети Петар Дамаскин. Добротољубље. О расуђивању)

33. правило Лаодикијског Сабора: С јеретицима или расколницима не сме се заједно молити.

Погледајте такође: ПАТРИЈАРХ КИРИЛ У ЈЕДИНСТВУ СА РИМОКАТОЛИЦИМА

Припремила екипа Фб странице Православље живот вечни

 

Advertisements
Овај унос је објављен под Српска Црква. Забележите сталну везу.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s